Bjælkelags udformning

Vi ønsker at udnytte vores førstesal. Vi har idag store 15x15 cm. synlige bjælker i stuen som vi ønsker bibeholdt. Oven på dem ligger så 22mm loftbrædder der også ønskes synlige som de er idag. Hvordan skal et bjælkelag så udføres, når det skal være min BD30 godkendt.
Jeg har læst SBI 189 hvor der er anvist eks. på udførsel, men SKAL de materialer komme i den række følge, eller på man godt mixe dem lidt. Jeg havde tænkt flg. set nedefra:
1.Eksistrende bjælker pålagt ekst. 22mm brædder
2. lyd og brand isolering(hårde bats) mellem nye strøer til 1. sals gulv.
3. 22 mm gulv spånplade på 1sal

Er dette nok, eller skal der evt. pålægges gipsplade elign.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Jeg vil forslå du lægger en 13 mm gipsplade ud på din nuværende 22 mm bræddegulv og lægger et bjælkelag på tværs af nuværende bjælker, af 45 x 95 reglar pr, 60 cm med 100 mm isolering imellem, og derpå lægger dine 22 mm gulvspånplader.
Dette burde være nok til en godkendelse, selv om den ikke står opgivet nogen steder, men du skal jo under alle omdstændigheder have en byggetilladelse, så Teknisk Forvaltning skal jo under alle omstændigheder involveres.
Iøvrigt giver gipspladen en god lyddæmpning med hensyn til trinstøj.
Du kan udmærket bruge almindelige isoleringsbatts i denne konstruktion.
Har du iøvrigt højde nok i tagrummet?
------------------
www.orla-nautrup.dk

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Orla Nautrup (den 28-04-2002).]
Hej.
De gulvstrøer som ikke har et bærepunkter i enderne, her skal du lave udvekslinger.

------------------
Poul Erik

PE

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis