Havedør, som ikke vil lukke.

Jeg kan simpelthen ikke lukke og låse min havedør. 

Håndtaget har i det seneste år være lidt stramt, men jeg har stadig kunne lukke døren. Det har aldrig være let og glidende - har altid tænkt, at døren sad skævt i rammen, men det er ikke tilfældet. Jeg kan heller få håndtaget ned, når den er åben. 

Jeg har pillet håndtaget af, men der var ikke noget at se. Jeg vil først skille rammen ad, når jeg ved, hvad jeg skal kigge efter. Det er her, jeg håber, at I har et bud eller to :)

- Lasse

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror at der mangler olie. Normalt kan man sprøjte olie gennem de små huller i metalskinnen, men hvis du afmonterer kan du smøre alle bevægelige led - rigtig god ide.

Søren O

Hvis du har olie på "spray" er det ritig godt at få ind i huller i paskville skinnen. Inden i den skinne med små huller du kan se er der en paskville stang der drejer de små låsebeslag. Og her vil olie og motion gøre underværker. Prøv det først og jeg tror det hjælper. Men skal du have skinne af, skal håndtaget afmonteres førsrt

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Hej @lolsen

Fandt du en løsning på dit havedørsproblem? Jeg står i nøjagtig samme situation, med en dør hvor håndtaget godt kan lukkes, mens døren er åben. Men ikke kan vrides ned når døren er lukket til...

Vi har faktisk to ens døre, og den ene dør har jeg ødelagt, ved at presse for hårdt. Så jeg er meget interesseret i at høre hvad der kan gøres for at undgå det på den sidste dør.

Mvh.

Thomas

Olie. Svaret var olie. Det havde jeg ikke selv tænkt på. 

Efter de tidligere besvarelser købte jeg med mistro noget sprayolie og sprøjtede ind i alle dørens huller.

Døren er bedre nu, end da jeg købte huset - og der har ikke været problemer siden. Bare vær gavmild med olien.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis