Gerigter / Tilpasning

Hej ! 

Jeg har sat nye døre og dørkarme op i huset og nu er turen kommet til gerigter. Jeg har almue-fodpaneler, og derfor virkede det naturligt at fortsætte med almue gerigter. Jeg monterer med montagelim, Bostik og den klæber hurtigt og godt. 


Problemet er at få enderne i yderhjørnerne på almuegerigterne til st stå helt skarpt. Skærer med en kapsav, men kan ikke få det til at blive helt skarpt. Ved man kan pynte på det med akrylfuge eller træspsrtel også måle over, men...et godt fif eller råd til st få det helt skarpt ? 


På forhånd tak. 


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kommer så an på hvordan de ikke "står skarpe" hvis de gaber lidt i den yderste hjørne (gerikt er tyndest) så skal du lægge et lille tyndt stykke under den ene side når du saver i kap/geringssav. (jeg kan ikke lige regne ud hvilken side, men prøv en gang, og bliver det værre såå den anden side)


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg kiggede lige på mine egne gerikter her ved morgenkaffen. Det er naturligvis i yderkanten gerikter er tykke. Så konklusonen er at du må prøve hvad der hjælper bedst, lægge noget under den tynde eller tykke side når du saver. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej, takker for de gode råd. 


Det er ude i spidsen af samlingerne at de slipper lidt. De slipper marginalt, og det er mest farven på fyret som gør at man bemærker det. 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis