115mm skiver i 125mm vinkelsliber?

Hej

Jeg vil gerne i gang med lidt wood carving projekter (Arbortech) og vil høre om det er muligt at bruge 115mm skiver i en vinkelsliber til 125mm skiver?


Mvh.

Anders

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

det burde ikke give nogle problemer,men chek  hastigheden, en skive må aldrig køre hurtigere end den er beregnet til


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Rolias skrev den 07-05-2017 17:19:25

det burde ikke give nogle problemer,men chek  hastigheden, en skive må aldrig køre hurtigere end den er beregnet til

 Det er en sådan sag jeg påtænker at købe.

http://www.arbortech-tools.com/tool...Blade.html

Den står til maks 12.000 rpm (står ikke på ovenstående side, men har fundet frem til det på andre hjemmesider) og vinkelsliberen kører ved 11.000 rpm så det skulle være helt i orden. Tak for svaret.

off.topic.  Man kan få vinkelslibere, der kan variere i hastighed, og vinkelslibere, der kan indstilles til at bruge den samme omdrejningshastighed hvis man har skiver af forskellige slags,

Typisk køre en vinkelsliber til 125mm skiver langsommere, end en til115 mm, så ingen problemer i det, medmindre du vil bruge skærmen, så "gaber den jo lidt" Der er en anden type her, som måske kunne have interesse ? (har handlet med firmaet er enkelt gang, ingen problemer)

link



Vi prøver igen, i morgen --

Frank: I første omgang vil jeg bare prøve det. Bliver jeg fanget af det vil jeg ikke afvise at jeg køber en maskine med variabel hastighed.

je_ns: Den ser også interessant ud og jeg tjekke den ud lidt nærmere. Jeg har set en del videoer på youtube med den fra Arbortech og de virker ret tilfredse med den.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis