Nogen der har prøvet denne plænelufter(type)

Hej

Jeg har alm. el-Alko-vertikalskærer, men er blevet lun på at forkæle min græsplæne yderligere, men en "manuel" plænelufter fra Biltema.

http://www.biltema.dk/da/Fritid/Haven/Maskiner/Havemaskiner-ovrige/PlanelufterVertikalskarer-2000034349/

Er der nogen af Jer der har prøvet sådan en? Den ser ud til at gå knivene går pænt i dybden (flere centimeter, i modsætning til min vertikalskærer).

Kan man mon og trække den, når/hvis man ikke har en havetraktor at trække den med (også selvom der skal lægges nogle fliser på den, for at tynge den ned)?

mvh  Jan

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror ikke den bliver nem at trække med håndkraft, og som du nævner skal den nok belastes med et par havefliser.

Hvis du lejer en rigtig vertikalskære, så kommer den også et stykke ned vel 2-3 cm.

Vi prøver igen, i morgen --

Har den pågældende model og selv med 34 kg lagt på, så går den stadig ikke rigtigt i dybden, kun hvis der bakkes med havetraktoren, så skærer den helt i bund.

En tæt græsplæne er ekstrem sej i overfladen pga det filtagtige rodnet, - jep, det er det du ønsker at ændre på, - men jeg tror ikke det muligt med en håndtrukken model, den vil bare løbe ovenpå.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis