Etablering af gæstetoilet

Har købt hus hvor der desværre kun er ét badeværelse/wc. Da jeg gerne nyder den fred og ro man som mand har der, i 30-45 min, ønsker min bedre halvdel sig brændende to toiletter.


Vedhæftet er en plantegning.


Toilettet (uden bad/afløb) ønsker vi at etablere i rummet ved siden af bryggers. Afløb fra eksisterende badeværelse går langs husmuren forbi rummet ved siden af bryggers. Der er i bryggers også afløb og vandforsyning. Yder som indvendige vægge er gasbeton.

Vil nogen komme med et kvalificeret bud på hvad det kræver at etablere et gæstetoilet i rummet? Rummet har tidligere huset husets oliefyr som siden er udskiftet med et pillefyr der er placeret andentsted (ligesom varmeinstallationer også er flyttet). Rummet kræver derfor allerede nu en fuldstændig renovering, bortset fra det støbte gulv der som sådan er ok. Så der er intet "fint" eksisterende at tage hensyn til ift bevaring af en del af rummet.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds Nu nævner du selv gulvet som det eneste der IKKE behøver at hugges op. Det er nok desværre ikke mulig uden at få åbnet der. Der skal føres afløb, udefra ind igennem sokkel  til toilet samt håndvask. Ligeledes skal vandrør også  trækkes i gulvet, så du undgår nok ikke t få det væk. 

Efter vand, varme og kloakmester  har været der, kan der støbes igen. Sættes fliser på vægge og gulv samt male resterende. 

Der skal ikke etableres vådrumsmembran når der ikke er afløb. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

En tilføjelse til elmands beskrivelse. Når du nu har værktøjet fremme, så ville jeg da også lave en brusekabine. Så er der lige et gæstetoilet, som også kan bruges af de nærmeste værelser.


fase

Jeg har i vinter lavet gæstetoilet om. Det blev etableret med bruser, og det er rigtig skøn.

Du skal bare huske at der så skal laves vådrumssikring, Men er ikke noget større problem.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej.

Jeg har en tilføjelse:
- Der skal etableres afløb, dermed vådrumssikring hvis vask ikke er forsynet med et overløb.
- Hvis der ikke er en fri plads på 1100 mm foran toilet eller vask til væg eller fast inventar i eks.
  badeværelse. Så skal dette overholdes ved etablering af ekstra WC-rum eller bad.

Hilsen Martin


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også