Multibeskæremaskine grasstrimmer spol

Jeg købt en Topcraft 4 i 1 multibeskæremaskine i Bilka i går og skulle bruge den idag. Det gik fint indtil snoren knækkede på spoleren og jeg opdagede at man ikke kunne umiddelbart komme ind i spolehuset men skulle købe ny spoler! Er der nogen der ved om det er mulig og hvordan man kan åbne og komme ny tråd i spoleren?

Mvh.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Efter din manual syntes det ikke muligt og vikle ny tråd på.

Men normalt plejer der og være to punkter på den del hvor tråden kommer ud lige under underdelen (den brede del). Trykker du på de to punkter kan den nedre brede del af hovedet skilles fra overdelen og spolen tilgængelig til omvikling. Kan det ikke lade sig gøre og vikle ny tråd på, vil jeg anbefale dig og købe et nyt hoved hvor der kan påvikles nyt tråd da det uden tvivl er meget billigere end og købe et nyt "engangshoved" hver gang det bliver tomt. Alle der forhandler omtalte type maskiner burde have de ting på lager.   

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tak for svaret leif. Der er faktisk sådan et punkt men det hjælper ike at trykke den ind. Måske bruges den samme del til en spoler som kan åbnes? Det er godt nok irriterende, minder lidt om den måde printer firmaer sælger billige printer med lidt blæk og tjener kassen med at sælge enormt dyrt blæk. Så er der måske kun 50 cm tråd også.....

Den monteres på en 8M almindelig højrehånds gevind, er det almindelig standard eller skal jeg være på vagt hvis jeg bestiller over nettet?

Nej der findes forskellige gevind, nogle er også lings.

Men prøv da om ikke du kan skille den ad, den er jo samlet..

Vi prøver igen, i morgen --

Ja ok. Jeg  glemte faktisk og skrive, du nok også skal dreje på de to halvdele samtidig med du trykker på palen oppe under underdelen.    

Er det kun den indvendige spole det er meningen du skal købe, burde der kunne vikles tråd på den indvendige spole. Hvor meget der kan være på rullen kommer helt an på tykkelsen af snøren. Jeg plejer og lægge 4 meter 4 mm snøre på mine hoveder, der så synes noget større end dit.    

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Nåh, nu har jeg svaret. Den skulle trykkes ind og så skulle der drejes mod uret lige 10 grader. Desværre var tråden dårlig viklede så den kom i klem der gjort det umuligt at dreje. Nu er den knækket og holdt sammen med en skrue. Dumt at der ikke er vejledning hverken på hovedet eller på brugsvejledningen for så vil jeg have prøvet med olie.

Jeg har også konstateret at tråden er 2mm selv om der står på kassen at den skulle være 2,4mm så den er måske det forkerte hoved. Kassen havde været åbnet så nu tænker jeg om der er én der har byttet lidt rundt på tingene......

Fritnat skrev den 06-05-2017 18:53:56

Nåh, nu har jeg svaret. Den skulle trykkes ind og så skulle der drejes mod uret lige 10 grader. Desværre var tråden dårlig viklede så den kom i klem der gjort det umuligt at dreje. Nu er den knækket og holdt sammen med en skrue. Dumt at der ikke er vejledning hverken på hovedet eller på brugsvejledningen for så vil jeg have prøvet med olie.

Jeg har også konstateret at tråden er 2mm selv om der står på kassen at den skulle være 2,4mm så den er måske det forkerte hoved. Kassen havde været åbnet så nu tænker jeg om der er én der har byttet lidt rundt på tingene......

Det er desværre sådan med de billige maskiner, at folk helst skal vide alt om betjeningen på forhånd. Heldigt du kunne finde reservedele ude på lageret.    

Ja, det kunne måske være et godt argument til og score noget rabat på et ordentligt hoved til din maskine, forudsat Bilka forhandler et sådanne !

Jo tykkere tråd man køre med på en buskrydder, jo længere tid varer den. Der var jeg så engang så heldig og finde to 5 kg's spoler til ingen pris. Der har jeg til mange år.    

Mvh. Leif.

Onliner:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis