Råd søges - vandtryk i min bruser meget lavt

Vi fik flyttede ind i totalrenoveret lejlighed December 2015 og fik monteret ny bruser (håndbruser og topbruser).

Det er en gammel ejendom, og vi boede i lejligheden ved siden af før, så ved trykket op til 4.sal er lavt særligt med det varme vand.

Ikke desto mindre var der fint tryk på de første 6-8 måneder, men efter et års tid er det begyndt at være svagere og svagere og de sidste par måneder har den været helt gal - trykket er nu så svagt, at jeg enten må flytte eller få det ordnet.

Hvad vil I råde mig til at gøre. 

Jeg kan se bruseren er sat op, så der er trukket vand fra samme rør, der går direkte op til vandhanen på i håndvasken - og trykket på både det varme og kolde vand er fint i vandhanen - der kan komme fuld tryk på vandet.

Derfor virker det som om, at det er i varmt vands røretop til bruseren, at den er gal.

Kan der sidde snavs eller kalk i røret som hindrer vandets gang op til bruseren ?

Jeg er IKKE til VVS arbejde, så vil lige høre jer, hvad I anbefaler mig at gøre, udover at flytte altså ;-)

Det kolde vand i bruseren er der rimelig tryk på, det er det varme vand, den er helt gal med.

På forhånd tak.

Mvh Claus



Vi fik flyttede ind i totalrenoveret lejlighed... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

JA, de to balofix  ventiler er tilstrækkelig afspærring, forudsat de kan bevæges og holder tæt endnu.

Hvis der ikke sker så meget ved der sprøjter vand ud af røret, kan du lige åbne 1-5 sekunder fuld skrue, uden bruser armaturet /blandings batteriet monteret, for at skylle eventuelt tilbageværende skidt ud af røret.

Men pas på du ikke får det varme vand på dig.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis