Hvilken type stolpesko/bærer

Jeg skal endelig lave mit isoleret skur her til sommer, og sidder lige og finder på de sidste løsninger..

det bliver med punktfundament, jeg har en del grublen over hvordan det nemmest skal laves, jeg er kommet frem til , jeg borer nogen huller i jorden, hælder beton i, og sætter stolpebærer i den våde beton(selvfølgelig efter en snor så de står lige hele vejen ned) den del er jeg klar på, et par ting er jeg i tvivl om, hvordan skal stolpebæren vende, vender jeg den del skruerne går igennem og ind i træet ind mod midten af skuret, kommer jeg i problemer med det når jeg skal have plader på indvendig, vender jeg det udaf giver det problemer med den udvendige beklædning, så det giver mest mening at vende dem med metallet ind mod isoleringen, men så vil de 95x45 stolperne kun stå på måske 2/3 del af metallet, men er det okay?? jeg har lavet en hurtig tegning, hvordan det vil være, set ned af langsiden fra fronten

Det grå forneden er betonen i jorden,

den store vandrette streg er jordoverfladen

den gule er 95x45 stolpen

det blå er stolpebæreren

og den sorte lodrette streg er en eternitplade til rottesikring. 


er det en okay måde at lave det på?

Jeg skal endelig lave mit isoleret skur her til... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Pizzabager skrev den 06-05-2017 09:02:41

er det sådan her du tænker


Altså hvor bundremmen ligger på murpap oven på punktfundamentet.

 Ja det er sådan jeg tænker. På mit skur er der 170cm mellem punkterne og jeg kan ved selvsyn se at en bundrem på 45x95 er i underkanten som bundrem på fladen. Det kunne måske gå med 120cm, men hvis man satte to sammenskruede 45x95 på højkant som bund og en på fladen som toprem til at sætte spærene på. Jeg tror du kommer til at bruge ca lige meget træ. ved alle løsninger. Jeg anså at problemet med at line stolpebærene op i den våde cement for at være for besværligt og selve bærerne for uden betydning for stabiliteten.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis