Lukke omkring indmuringsdåse

Jeg har fået sat nye stikdåser/ indmuringsdåser til stikkontakter af, flere steder i huset. 

Hvordan lukker jeg dem bedst af? 

beton/ lyn beton/ universalmørtel eller? Gerne et produkt der blot skal blandes op med vand. 


Hvis du prøver - så lærer du noget
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nogen bruger pu-skum på dåse og sandspartler hen over. Men om det er lovligt ved jeg ikke. 

Skal der ikke beton henover ledningsrøret?


Hvis du prøver - så lærer du noget
Nej det skal der ikke. Alm mørtel og cement er fint.

Nogen bruger en stærk blanding for at beskytte røret for søm man kommer til at banke i fordi man ikke ved hvor rørene.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Skal lige være helt sikker. 

1) Dvs jeg kan bruge en alm universalmørtel som jeg har liggende, tilført en smule cement, omkring selve dåsen og foran ledningsrøret?

2) Elektrikeren har i det ene rum fået slået ret meget mursten væk, for at få ledningsrøret ført på plads. Dvs der mangler jo så en del mursten. Er det bare at "lappe" med samme blandning?


Hvis du prøver - så lærer du noget
Annonce

Spørgsmål 1: Ja

Spørgsmål 2: Ja. Mangler der meget, så kan du evt. fylde lidt op med murstensstumper. Du skal regne med at fylde op af flere omgange. Du kan kun lægge et par cm. på af gangen.


Søren O

Thanks 👍


Hvis du prøver - så lærer du noget

I "gamle dage" skulle man have en meget stærk blanding omkring rørene, selv stålrør. Men med de effektive borehamre man bruger nu om dage, er det fuldstændig lige meget. Vil man have et rawlplug i, så opdager man ikke røret alligevel, selv om det er en stærk blanding.

Med murstens brokker, kan du hurtigt lægge større lag på, de suger vandet ud af blandingen. Husk at forvande væggen inden du begynder,så hænger det bedre fast-


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis