Nyt bruse armatur - hvad er de to ringe til?

Hej. 


Jeg har købt et nyt armatur med stang til min bruseniche. 


Jeg undrer mig over to ekstra gummiringe som jeg ikke véd hvad skal bruges til. Det eneste sted hvor de passer er på  selve armaturet hvor det skal skrues på rørene i muren. Men der sidder allerede to ringe med si. Skal de to ekstra ringe lægges oveni?

Ps. Der mangler ikke gummiringe ved stang, brusehoved eller andre steder heller. Og de to ringe passer størrelsesmæssigt kun på armaturet som beskrevet. 


Se billede. 

Håber på hjælp. Pft. 




Lmchm
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil tro at der skal sidde en gummipakning på begge sider af filtret. Sidder filtret ikke inde i en "omløber", således at hvis der kun er een gummipakning - den yderste, så kan vandet løbe gennem filtret og så od der hvor omløberen "drejes" ?


Søren O

Hej Søren 

Tak for svar. Jeg ved dog ikke helt om jeg forstår. Mener du at de to ringe skal lægges ovenpå eller bagved den ring med si som allerede ligger i omløberne? (Som dog kan pilles ud)


De to ekstra ringe ligger i en pose i kassen mens to ring med si allerede lå i omløberne ved udpakning af kassen .


Lmchm

Der ligger vel ikke en monteringsvejledning i indpakningen? På dit billede ser det ud som om der sidder en gummipakning yderst. Hvis det er tilfældet er det ulogisk med flere pakninger. 


Søren O

Der er oftest gummipakning med armturet ud over si med pakning. Det er jo ikke i alle tilfælde (rundt i hele verden) sikkert at det skal monteres på en vægudtag som din. Derfor ekstra med.  Prøv at spænde det sammen uden, og se om det er tæt. Ellers må der en ekstra pakning ind i omløberen 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja der er gummipakning rundt om sien. Manualen fortæller desværre intet. Jeg synes jo også det er ulogisk at putte ekstra ring i når der allerede er en si. Så det må være at prøve montering uden de ekstra ringe. 


Lmchm
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis