Smadresikker alarm til hus?

Hej,

Jeg har et alarmspørgsmål men havde svært ved at finde den rigtige kategori.

Jeg har brug for en simpel alarm til lejligheden som IKKE benytter sig af et abonnement. Det primære formål med alarmen er, at advare naboer ved indbrud, dvs jeg er ikke interesseret i Wifi, GSM, Smartphone, video, SMS etc etc etc etc. Derfor købte jeg en alarm i Harald Nyborg (http://www.harald-nyborg.dk/p4615/alarm-kit-ws500s-traadloes) som opfylder alle krav - på nær 1.

Hvis en tyv bryder ind i lejligheden/huset og hører nedtællingbippet, så kan han bare gå hen med en stor hammer og smadre panelet med den indbyggede sirene inden sirenen går i gang. Harald Nyborg alarmen har den funktion, at hvis man FJERNER panelet fra væggen, så vil sirenen gå i gang (der sidder en magnetkontakt), men hvis man komplet smadrer al elektronik i 1 hug mistes forbindelsen til ALT og selv det indbyggede batteri har ingen funktion mere og kan dermed ikke starte sirenen.

Så jeg har søgt på nettet, både dyre og billige løsninger (er ligeglad med prisen så længe det er uden abonnement), og kan se at alle alarmer har et betjeningspanel med indbygget alarm som nemt kan smadres.

Så jeg er nok ude efter en løsning hvor selve sirenen sidder et andet sted og den vil gå i gang hvis panelet smadres. Eller en anden smart løsning.

Er der nogen som er stødt på en alarm som er smadresikker?

Lucas


When the going gets tough, the tough get going.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ved ikke om der findes et smadresikker anlæg, men vores nabo har også sådan et alarm anlæg magen til. Og det virker skal jeg hilse at sige sirenen kan høres i hele kvarteret, fandt vi ud af en dag da naboens kat var listet ud i rummet med bevægelses-sensoren.

Naboen har haft de samme tanker, hvis en tyveknægt smadre anlægget, så betjeningspanelet er gemt inde i et entreskab - så er det ikke så lige til at finde. 

Hovsa, (red) ikke helt magen til, for naboens sirene sidder ude og oppe under taggavl-udhænget.

Til dette anlæg kan man som ekstra tilbehør få den udvendige sirene med flash, det er korrekt.

Mht entreskab: 

1. Du risikerer, at du ikke selv hører nedtællingsbipene og alarmen går utilsigtet.

2. Hvis du kan høre bipene, så kan tyven også og dermed finde skabet og smadre alarmen.

3. Inde i skabet vil sirenen/alarmen ikke gøre meget tjeneste da skabet dæmper lyden så meget at naboerne ikke hører noget - i det tilfælde hvor tyven ikke fandt alarmen.


When the going gets tough, the tough get going.

Jeg mener ikke at man hos min nabo kan høre noget "bibben" i skabet (muligvis kan der være skruet ned for lyden) Men jeg ved at naboen og hans husstand som noget af det første, altid "går i skabet" når de kommer hjem - det sidder vel på rygraden tænker jeg.   

Vores alarm er fra jysk sikring service, der er panelet for sig, og boksen for sig, så boksen kan vi i princippet sætte på loftet, så kan tyven hamre så meget han har lyst til på indgang panalet..

selve boksen er også i en metal kasse, ser forholdsvis solid ud, men selvfølgelig kan den smadres, det handler bare om størrelsen på hammeren øksen man bruger.

Vi har også seperat udendørs sirene... 

Jeg kan anbefale en tyverialarm som fx Jablotron JA100, hvor central og betjeningspanel er adskilt. Her vil central og sender fortsat virke, selv om betjeningspanelet ødelægges. Jeg har opsat nogle stykker af dem og de fungerer bare :-) 

En anden løsning kunne også være at opsætte en forbikobler ude foran hoveddøren, men jeg tvivler på at en sådan findes til din HN alarm.



Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce

Tak for alle svar. Jeg er helt klart ledt på det rigtige spor nu :-).


When the going gets tough, the tough get going.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis