Kosteffektiv kompressor til pillefyr

Der er en masser af tråde om køb af kompressor, men mine behov er måske lidt anderledes, så jeg håber det ikke generer for meget.

Jeg har en Scheppach kompressor (http://www.harald-nyborg.dk/p5913/scheppach-kompressor-2-5-hk)  tilsluttet til mit pillefyr, som bruges til at rense automatisk rensning af fyret.

Problemet er at den kører temmelig meget i forhold til hvor få gange i døgnet der laves faktisk rensning. Jeg har haft den til reperation adskillige gange, og hver gang får jeg at vide, at der ikke er noget i vejen med den.. Men luften fiser altså ud stille og roligt. Det kan være at jeg ikke ved noget om kompressorer, men jeg havde faktisk en forvetning om at luften blev i tanken indtil det skulle bruges.

Mit bud er at den kører hvert 20. minut.

Eftersom kompressoren kører ret ofte bruger den også ret meget strøm, så jeg håber nogen kan anbefale en kosteffektiv kompressor. Den må gerne være mindre og må gerne være lydsvag, men det primære er at den er kosteffektiv.

Nogen bud?

Der er en masser af tråde om køb af kompressor... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du uheldigvis har fået en "mandagsmodel" eller der sidder en grat (metalspånd) i klemme i magnetventilen, fra og hvis ved at metalrørene normalvis er blevet afkortet.  

Forhåbentlig giver den "professionelle" sig ikke af med at montere gasfyr, med den indstilling til installationers tæthed ☹️.

Nu skriver du jo ikke om montøren også leverede kit'et eller det kun var monteringen; men ellers er det vel oplagt at få fat i ham igen, medmindre det var et UR job. (Uden Reklamationsret).

Mvh.


"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"

Nej, jeg havde selv købt kittet hos Hedestoker og så kom montøren og satte det op (sammen med en ny styringsenhed), og det var naturligvis med regning. Kittet er over to år gammelt, så jeg tror ikke jeg kan få pengene tilbage. 

Læser lige at en del sæt desværre er solgt med forkert fittings i al fald for et par år siden.

Gevindet i magnetventilen er NPT, mens fittings var BSP, det bliver aldrig tæt. BSP er lige gevind og pakker med pakning, NPT er konisk gevind, og pakker med tape.

Det skal være ens gevind man samler, NPT-NPT BSP-BSP aldrig BSP-NPT.

Prøv at ringe til Allan - Hedestoker, har har næsten med garanti en løsning.   

Frank Chr. skrev den 10-05-2017 09:38:23

Læser lige at en del sæt desværre er solgt med forkert fittings i al fald for et par år siden.

Gevindet i magnetventilen er NPT, mens fittings var BSP, det bliver aldrig tæt. BSP er lige gevind og pakker med pakning, NPT er konisk gevind, og pakker med tape.

Det skal være ens gevind man samler, NPT-NPT BSP-BSP aldrig BSP-NPT.

Prøv at ringe til Allan - Hedestoker, har har næsten med garanti en løsning.   

 Så vidt jegh ar lært, er det BSPT der er konisk, og NPT der er cylindrisk.

Men du kan godt en BSPT han tæt i en NPT hun, men det er svært omvendt. Men fælles for begge, er det at sørge for at bruge godt gammeldags fe-hår og gerne pak salven også når det er tryk-luft.


 

Ja, jeg snakkede med Hedestoker, og fandt ud af, hvilken pakning, der er utæt.. Det bliver et forsøg med godt gammeldags fehår og paksalve, og så ser vi om det fungerer

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis