Puch Maxi K Problemer

Hey, jeg har en Puch maxi k som har stået stille i 3 år, den kan godt starte da jeg fik elektronisk tænding men jeg har lidt problemer med den.

1 når jeg kører og ikke giver gas og den kommer lavt ned i fart går moteren ud

2 når jeg kører og vil give fuld gas går moteren enten ud 

3 når jeg skal give gas skal jeg stille og roligt dreje i gashåndtaget og i takt med den køre hurtigere kan jeg give mere og mere til der er halv trukket tilbage i gashåntaget, trækker jeg det stille og roligt helt tilbage er det som om den ikke tager ved



Jonas
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er noget der tyder på motoren får en for mager blanding. Har du det originale luftfilter med indmad sat på karburatoren ???


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Skiftede mit lulfilter ud for et par dage siden som var fra thansen gammel model til run kabu med flexrør og bøsning men bøsningen kunne jeg ikke få til at sidde nogen steder for skam ikke helt hvor jeg skal gøre af bøsningen


Jonas
JonasPuch skrev den 04-05-2017 16:43:50

Skiftede mit lulfilter ud for et par dage siden som var fra thansen gammel model til run kabu med flexrør og bøsning men bøsningen kunne jeg ikke få til at sidde nogen steder for skam ikke helt hvor jeg skal gøre af bøsningen

 Kan du ikke sætte et link ind i næste indlæg der viser hvad det er du har skiftet dit luftfilter ud med og også hvad det er for en bøsning du ikke kan få til at passe ???


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
JonasPuch skrev den 04-05-2017 18:10:56

Luftfilter :https://www.thansen.dk/scooter-knal...039731149/

Flexrør blev vi nød til at 1 cm af før vi kunne få det til passe nogenlunde :https://www.thansen.dk/scooter-knal...039731043/

Bøsning: https://www.thansen.dk/scooter-knal...039731045/

Forresten er det en k motor på P stel

 Bøsningen tror jeg er skulle bruges til og tilpasse et luftfilter der er beregnet til en karburator med en lysning der ikke må køres lovligt med herhjemme. Den kan du få pengene tilbage for.

Flexrøret er helt ok. På de originale var der indsat en plasticprop der reducerede lysningen til ca det halve areal. Men det betyder ikke ret meget hvis den mangler.

Luftfilteret ligner det originale. Så alt burde være i orden på den side.

Så må vi videre og lede efter andre fejl.   

Hvilken størrelses strålespids sidder der i karburatoren og er hullet rent i samme ???

I hvilket hak sidder dyssenålen  på karburatorens gaspjæld ???



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Når den har stået stille så længe, kan karburatoren måske trænge til en rensning, ultralydsrensning er den mest effektive metode, men en adskillelse og rensning med eks sprit, og få alle dyserne blæst igennem, kan da også lade sig gøre. (den benzinen der var i karburatoren, da den blev stillet væk, er jo tørret ud, og kun totaktsolien er tilbage, måske som en indgroet hinde)

Hjælper det ikke kan du jo give den en federe blanding, (hæv nålen i gasspjældet)

Tjek alle pakninger på indsugningssiden er intakte tætte.

Står den rigtig i tændingen ?

Endelig kan dine Zimmerringe ved krumtappen være blevet hårde og stive, så den suger falsk luft denne vej.

Er kompressitionen i orden ?


Vi prøver igen, i morgen --

Så fik jeg åbnet op for kaburatoren det første jeg ser er fjederen som er skæv og pakningen til svanehalsen skal skiftes

I bundkaret var der jord eller noget lignende og jeg har tilføjet 2 billeder af svømmeren og bundkaret

Jeg redigere i denne besked når jeg kommer videre


Jonas
JonasPuch skrev den 05-05-2017 17:43:08

Så fik jeg åbnet op for kaburatoren det første jeg ser er fjederen som er skæv og pakningen til svanehalsen skal skiftes

Jeg redigere i denne besked når jeg kommer videre

 Fjederen er i orden og ikke skæv. Det er "bare" gaskablet gennem der trækker lidt skævt i den. Og pakningen under befæstigelsen af gaskablet betyder reelt ingenting. Ville hellere du fortæller i hvad hak dyssenålen er fæstet i og strålespidsens lysning. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Den sidder i hak 2 


Jonas

Har sat den i hak 3 og kan give fuld gas men mangler stadig lige at ordne det med tomgangs skruen og tak for hjælpen indtil videre

Men det er som om den giver en slags metal lyd så om jeg skal sætte den i hak 4


Jonas
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis