Fundament til vindfang

Hej,


Vi har over tid set fundamentet til vores vindfang blive dårligere og dårligere. Nu er det så tæt på at falde fra hinanden at jeg er begyndt at skille det ad for at se om det kunne reddes, det kan det desværre ikke(se billederne) og jeg bliver derfor nød til at rykke det helt ned. Mit spørgsmål er så hvordan man bygger det op igen? For synes ikke en fuld trækonstruktion vil passe godt til huset, tænker derfor det skal laves i beton. Der skal ikke bygges sider på igen, da jeg vil købe et rustfrit stål gelænder i stedet og en baldakin i glas over døren.

Tænker der måske er andre der har stået med samme problem.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal øjeblikkelig få en palle eller lign sat godt fast som midlertidig afskærmning ned mod kælder skakten. Jeg er ligeglad med katten, den tager ingen skade, men jeg fik det helt dårligt da jeg så den lille  plasttraktor.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er da klart at der skal være midlertidig gelænder, især når det ser ud til at der er børn i huset. 


Når nu denne "skideballe" er givet kan vi komme videre. Der er nok ikke andet at gøre end at støbe et nyt dæk. Så ville det jo være smart hvis du har fået


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har nogen gange svært ved at komme ind i tråden igen. 

Det ville være smart hvis du har fået det rustfri gelænder lavet, Så kan du jo støbe nogle ankre ind så det er lige til at skrue på. Det er tilsyneladende jernet i betonen der ruster og dermed ødelægger betonen. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Men ja, der skal laves midlertidig gelænder.

Hvordan ville du støbe et nyt dæk, det er nemlig det jeg ikke er helt sikker på. 

Ja det er rusten der har skubbet stenene ud, og derfor det nu ser sådan ud.

Annonce

Du skal jo naturligvis have det hele hugget ned, incl ind i muren ved huset, så det nye har noget at ligge på. Dernæst skal der laves en støbeform / foskalling. Du skal jo have nok have 6 stolper der står i kælderskakten, og borbinde dem 2 og 2 med spær træ så det bliver et bjælkelag med 3 bjælker. Oven på lægges en støbeplade, det er så bund i formen. Der laves ender ligeledes i støbeplade. 

Så skal der støbes, men først når du har fået rionet og evt. anker til gelænder monteret. Husk at leje en vibrator.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Efter 2. dag kan stolper og støbeform >af forskalles< Og husk at ALLE skruehoveder og mærker i støbeplade bliver synlige som negativ i betonen. 

Nu har du en ny betondæk som er klar til at få fliser eller hvad det ønskes.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis