Køling af penta md11c

Jeg har en Volvo penta md11c saltvandskølet

Der kommer ikke ret meget vand ud af den og motor bliver varm er der nogle der har en ide til evt fejl? Impeller er lige skiftet så den skulle ho være iorden. Jeg syntes også at den skal køre temmelig længe på starteren for at springe igang om det er normalt for sådan en ved jeg ikke? 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Varmen skyldes sikkert aflejringer i kølesystemet i motorens top og blok, forudsat filteret der burde sidde før impelleren er renset og slangen ikke er fyldt med fremmedlegemer.

Og køre med en motor der vil blive varm, ødelægger på sigt stempel og cylinder. Måske du bør overveje om det ikke samtidig vil være formålstjenligt og kigge på, om en honer og nye ringe ikke kunne hjælpe på startvilligheden nu der alligevel skal anskaffes et slibesæt.

Husk nyt offerzink i motoren.    

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg har prøvet uden termostat jeg sejlede dog ikke men syntes ikke den gir meget vand ud af udstødningen

Tag termostaten ud og afprøv den i en kasserolle med et termometer, så du kan se om den åbner ved den rigtige temperatur. Har du søvandskøling, er det omkring 65 grader.

Er en ok, er det nok din motors kølekanaler, der er kokset til. Her skal der en hovedrenovering til. Det betaler sig nok ikke, hvis man ikke kan gøre det selv.


1691
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis