Rensning af 2 år gamle fliser med højtryksrenser

Jeg har en billig nilfisk højtryksrenser med tilhørende fliserenser, som på dette billede:
https://www.fotoagent.dk/single_picture/10485/138/custom1/128500955.jpg

Jeg har forsøgt at rense et par enkelte fliser med stor succes, men netop fordi skidtet gik af så nemt, er jeg bange for fliserne tager skade på sigt.

Kan jeg trygt benytte denne metode, eller vil fliserne blive slidt på sigt, så de er endnu mere sårbare overfor skidt og alger ?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Fliserne kan godt tage lidt skade ved højtrykrensning,men det er nok den hurtigste måde,jeg vil dog anbefale dig,at imprægnere fliserne efter endt rengøring.Borup har et udmærket produkt.


bh

Tak for svar. Imprægnering er skevet på indkøbslisten.

Jeg har testet på fliserenseren på et par fliser, men synes næsten den virker lidt for godt. Det er som at se en TV-shop reklame når den køres over en beskidt flise.
Kan man justere højtryksrenserens tryk ned ved brug af fliserenseren, så den ikke er så voldsom ? 

Der bliver jeg dig svar skyldig,min kan ikke,men står der ikke noget om det i brugsanvisningen ?


bh

Det afhænger vist af modellen. Jeg har en Stihl hvor trykket kan justeres med en drejeknap på selve fliserenseren. Men om nilfisk'en kan det ved jeg jo ikke.

Iøvrigt ville jeg ikke være bange for at ødelægge fliserne voldsomt. Fliserenseren regulerer jo netop trykket sådan at betonfliserne kan holde til det.


Ask

flise imregnering koster en mindre formue. køb evt 'vandglas' det er det samme og koster meget mindre. det danner en overflade når det hærder og gør fliserne suger mindre vand.

da det er en vand opløsning kan det påføres næsten lige efter rens, og skal helst hærde uden regnvejr i mindst 24 timer

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis