Cirkulationspumpe til diesel

Halløj.

Jeg er begyndt at hente diesel/fyringsolie selv, og skal til at lave et pumpe system.

Så jeg går lidt med tanken, om en ganske normal cirkulations pumpe ville kunne holde til at flytte 2.000 liter olie/diesel om året.

Eller er der om andre gode muligheder som ikke koster 2.000+kr for en eller anden fancy pumpe ?.

Håber på gode råd og svar.

Mvh Daniel 😊


daniel
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En almindelig cirkulationspumpe kan ikke bruges. Den kan ikke ansuge væske, kun flytte det hvis der er væske på fra begge sider. Jeg ser at biltema har en 12 v til 800,00

Den form for selvhenter synes jeg er ret udbredt har omkring. Men det foregår mest om natten.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis du selv skal transportere dieselolie, må du iht. oplysninger fra Beredskabsstyrelsen højest transportere 240 liter i reservedunke på højest 60 liter.

Endvidere kan du få problemer hvis du får en olieforurening hjemme, f.eks. en utæt tank. Når du får olie leveret af et olieselskab er du dækket af selskabernes fælles forsikring.


Søren O

Hold øje med online auktioner.

Der har vi selv været heldige, og fandt en billig pumpe til vores 1000 liters tank :-)

vand er en hel særlig saft.
Du kan ikke pumpe diesel med en pumpe der er beregnet til vand - og slet ikke en vådløber-pumpe.
Det med at ansuge kan man løse på anden vis (påfylde slangen med de første 2l manuelt).  

Kinamanden leverer til 500-800 kr. Kvaliteten er derefter. Husk at kinamanden angiver volumenstrøm ved 0 m højdeforskel. Jeg ville holde øje med gamle gårdanlæg. 




   



2000L/år, kommer det af en omgang eller af en masse omgange?

Er det det sidste, så kan du måske klarer dig med en boremaskine pumpe, men de skal heller ikke køres tør eller for hurtigt, hvorfor de vil tage lang tid om at flytte dine 2m³ i en køre.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis