Løse knive på Word Landroid?

Følg tråden
Eckerberg
Eckerberg
Postnr: 7500
Eckerberg Eckerberg

Hej

Vi har lige købt en robotplæneklipper (Worx Landroid wg791e.1).

Klipperen er som udgangspunkt klar til ibrugtagning, men knivene på rotoren er ikke fastspændte (skruerne mangler 3-4 mm. i at være spændt til. Er det normalt?

Med venlig hilsen Erland

Nitter
Nitter
Postnr: 7700
Nitter Nitter

På min model nummeret større er de spændt i bund uden vold, at knivene lige kan dreje rundt. Det svarer til at når du vrikker på den fjerneste ende af kniven (modsat skruen) kan den bevæges ca 2-4 mm op og ned.     

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Eckerberg
Eckerberg
Postnr: 7500
Eckerberg Eckerberg Trådstarter

Hej Leif

Tak for for svaret. Nu er skruerne i bund, og knivene opfører sig som dine (kan give sig lidt op og ned og rotere om skruerne).

Med venlig hilsen Erland

Nitter
Nitter
Postnr: 7700
Nitter Nitter

Flot.    

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
EISOE
EISOE
Postnr: 7400
EISOE EISOE

Har også kig på en Landroid. Model S450 til 450m2.

Hvad er jeres erfaringer - specielt mht støj, og vedligeholdelse ?

Nye knivblade er jo ret billige til sådan en i forhold til Robomov. Så det virker til at det er en fin investering hvis ellers kvaliteten er i orden. De tests jeg har læst giver den fine/acceptable karakterer.

Jeres modeller er større men det er jo samme fabrikat så mon ikke de godt kan sammenlignes.

Har lagt en " forhåndsbestilling " fordi den var udsolgt hos Bauhaus - de havde den med minus 20 % i weekenden og jeg får så besked og til samme pris når den er på lager igen. 

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Fynsoren
Fynsoren
Postnr: 5450
Fynsoren Fynsoren

Se eventuelt her https://www.robotforum.dk/

Soren
EISOE
EISOE
Postnr: 7400
EISOE EISOE

Fik min op at køre for et par uger siden   Det blev den Landroid S 450 - min græsplæne er ca. 375m2.

Lydsvag og velkørende - klarer fint mindre ujævnheder, den har endnu ikke siddet fast og ventet på at blive løftet løs og den har kørt 4 timer ( incl. opladningstid )hver dag i godt 2 uger.

Hvor er det bare skønt at sidde med et glas koldt hvidvin på terrassen og se Gizmo ( navnet jeg har givet den ) holde græsplænen pæn og veltrimmet.

Væk er den dårlige samvittighed over en plæne, der burde have været slået i går - og det afklip, der ligger på plænen selvom det er bioklip er også fortid.

Ang. blade sidder mine som I har beskrevet - de var monteret da jeg modtog den.

Skøn investering, der varmt kan anbefales   

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Vil du være med? Log ind for at svare.