Hvordan får jeg tv-kanaler tilbage

En række tv-kanaler - DR2, DR3, DR-k - er forsvundet fra vores sommerhus-tv (antenne).

Derimod er DR1, Ramasjang, TV2 Salto der stadig og går fint igennem. Jeg har lavet ny automatisk programsøgning uden resultat.

Fjernsynet, et Medion, er tre år gammelt. Det har været til reparation for et problem med DVD afspiller i vinter.

Da jeg fik det retur, udskiftede jeg signalforstærkeren. Derefter virkede det ok med de først nævnte kanaler.

Så hvordan får jeg mine kanaler tilbage.



carl
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er svært og svare på med så få oplysninger til rådighed. Men lad mig først lige vide hvorfor du skiftede signalforstærkeren ud og til hvilken model ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Det er åbenbart en linieforstærker, ikke en kanalforsærker, mærket vandenberg, købt hos Harald Nyborg.

Jeg skiftede den gamle ud, fordi jeg ikke fik signal, da jeg forsøgte at geninstallere tv kanaler. Tilsyneladende var den gamle forstærker defekt, for det hjalp at skifte.

Vi får signal fra tolnesenderen. Specielt dr3 og vist også dr-k gik dårligt igennem med den gamle linieforstærker, men der var dog signal.



carl

det prøver jeg, når jeg kommer i nærheden af fjernsynet igen om nogle dage.

Men hvorfor virker det med automatisk søgning efter nogle kanaler, men ikke efter andre ?


carl

Det kunne skyldes, der er en fejl på kablet fra antennen og ned til din linieforstærker, alternativt selve antennen. Fejlen kan nemt skyldes vand i kablet eller en skærm der har mistet forbindelsen i et stik. Begge dele er klassiske fejl i et antenneanlæg.



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

4g/lte indstråling 

dobbelskærmede kabler hele vejen igennem, ingen skarpe knæk på kabler

skærmede antenne stik

Men vil kabel eller antennefejl  ikke ramme alle kanaler. Tv'et finder mange kanaler, de fleste er låste betalingsk, men DR1 og ramasjang går jo fint igennem


carl

ikke nødvendigvis, hvor gammel er din uhf antenne, er tilslutningen på antennen med fstik eller den gamle med en bøjle over kablet så trænger den til udskiftning da der kan slå 4g/lte støj ind der bla


Husk altid!! 1 God antenne. 2 god kabel. god forstærker. 3 god modtager.

Jeg tror den er seks otte år og at den er  med bøjletilslutning


carl
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis