Hvordan sætter man vinduer sammen i et stort vinduesparti?

Hej folkens

Skal have lavet et stort vindues parti fra gulv til loft det 60'er hus jeg lige har købt. Målet er B 500 x H 210. 

Det skal være 5 lige store vinduer og mit spørgsmål går på, hvordan jeg sætter disse 5 individuelle vinduer sammen.


Skal de skrues helt tæt sammen, der hvor de støder op til hinanden, eller skal der være en fuge i mellem, eller skal der være en træstolpe imellem? Kan ikke finde nogle bud nogle steder, så vil meget gerne have hjælp. 


Vh Tune

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De skal i princippet skrues helt tæt sammen. Men du skal være opmærksom på om der er et sted i det gamle parti hvor der er lidt mere afstand, Så kunne det indikere at her står der en stolpe/jernrør der bærer taget. Og den skal du jo stadig have plads til. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

De skal IKKE skrues tæt sammen. Jeg plejer at montere en 12 mm krydsfiner klods på det ene element og så støde den andet op imod. Det giver plads til korrekt afvanding, isolering og tætning mellem partierne. Der afsluttes med polymerfuge ml. Partierne. Silicone er ikke egnet til den slags

P.s. Du montere klodser på de punkter hvor dunskruer elementerne sammen. Typisk 4-5 steder på den slags partier

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis