påløbsbremse på trailer

Jeg har en hestetrailer hvor påløbs bremsen er trykket sammen hele tiden, hvordan kan det være ? den bremser fint og fik nye bremser sidste år

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det ikke bare rustet sammen?

Med venlig hilsen
ktm

Tjalfe30 skrev den 30-04-2017 17:47:11

Jeg har en hestetrailer hvor påløbs bremsen er trykket sammen hele tiden, hvordan kan det være ? den bremser fint og fik nye bremser sidste år

Hvis du mener at "stemplet" på træktøjet er presset sammen/i bund kan vognen umuligt bremse. Oven på "stempelet" plejer der og sidde to smørenipler og de skal have et bette put et par gange årligt for det skal kunne blive ved med og virke. Måske har man glemt det i mange år eller ligefrem ødelagt niplerne eller gummimuffen, så vand og andet "godt" har haft adgang til de indre dele ? 

Et godt træk kunne være og starte op med og skrue/trække smøreniplerne af og fylde WD40 i hullerne og lade det virke en dag eller to. Efterfølgende skal du have stemplet til og køre ind og ud inden niplerne monteres igen og træktøjet gennemsmørres.

Nu når der har været kørt med træktøjet trykket helt sammen tvivler jeg på der er mere belægning på bremsebakkerne, idet de plejer og forlade bakkerne når de hænger på grund af varmen.

Pøj pøj med arbejdet.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

"Akslen" der går gennem træktøjen (den som koblingen er spændt fast på), kan være bøjet hvis trækket har været overbelastet. Der sidder sikkert også en gasfjeder inde i "akslen", og hvis den ikke virker bliver trækket ikke skubbet frem. Kan du ikke få det til at virke, så skil blot hele træktøjet ad.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis