Støj isolere kompressor

Hej 


Er der nogen som har gode tips/ideer til hvordan man støj isolerer en kompressor? Tænker i forhold til luft indsugning og varme. 

For tænker det ikke er særlig smart bare at placere den i en lukket kasse. 


Allan
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja den skal have godt med ventilation, for den udvikler jo meget varme, indsugningen kunne med fordel føres ud af kassen, da kompressoren er mest effektiv med kølig indsugningsluft, men indsugningen larmer også, så ikke helt problemfri.

Hvilken kompressor drejer det sig om ?


Vi prøver igen, i morgen --

Og mulighed for at tappe kondens vand af luft-tanken, vil jeg tillade mig at tilføje.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Jeg er ved at bygge et hus til min udenfor værkstedet, så er man fri for den larm


Mvh

Morten

Jeg tænker også det nemmeste er at bygge et lille hus til den udenfor, støjisolere så godt man kan, men stadig med godt med udluftning.

Der ligger en video på youtube, prøv at søge på: 4x quieter generator in 10 seconds.  Den tager 10 minutter, men man kan "spole". Anyway, kort fortalt, så hvis man stiller nogle plader rundt omkring støjkilden, så begrænser man støjen på en lav-praktisk måde -lynhurtigt. Så kan man altid bygge "den perfekte løsning" senere. 😏


Træd ikke på mine ledninger :o)
Annonce

Jeg kan kun tilslutte mig ideen, med at bygge et skur, jeg forlængede redskabsrummet, så jeg har et "kompressorrum" på 2 x 1,5 meter, har isoleret med 75mm i væge og gulv, og taget er termotag.

Det giver så dejlig opbevaringsplads til en del andet..


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis