Isolering

Hej


Vi er i gang med at isolere en del værelser i vores hus. Vi har haft en murer ude og understøtte en del af vores mure. Vi har dog lidt svært ved selve isoleringen. Vores murer sagde, at det skulle sidde stramt, men det er svært, da vi ikke kan fjerne noget af det resterende beton helt ude ved kanten, hvor han har understøttet muren. Han sagde vi skulle bruge lecasten. Hvilke erfaringer har I med dette. Hvor stram skal det sidde?



5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvorfor dog bruge lecasten? Det giver ikke ligefrem den bedste isolering. Jeg vil foreslå et træ/stålskelet med alm. mineraluldisolering og gips udenpå. Husk dampspærre mod ydervægge og uopvarmet loft, helst 50 mm. inde i isoleringen.


Søren O

Nej - men det er let, og et "murerprodukt".

Jeg vil foreslå "flamingo" i 30-40 cm tykkelse. Ved udvendig sokkel vil det være godt med 100 mm isolering ned i ca. 80 cm. dybde. Oven på det hele ca. 10 cm beton med 20-30 mm flamingo ud mod soklen.

Det er vigtigt at flamingoen passer stramt, så det virkelig sidder fast. Støvsug også små flamingosnulder væk. Hvis du bruger selvnivellerende beton er det meget træls når isoleringen flyder ovenpå - det giver meget ekstraarbejde.


Søren O

Du kan købe en sæk med flamingo kugler og hælde i mellemrummet. Bla. Bauhaus plejer at føre dem.

De øverste 5 centimeter skummer du med PU skum. Så låses pladerne fast. Husk at der må ikke være huller i skum-laget, så beton kan kan flyde ned, eller flamingo kugler op.

Husk radon-spærre og kant-isolering.

Tak for alle jeres svar. 

Har dog endnu et spørgsmål omkring Kantisolering. Hvornår lægger man kantisolering i? Mureren sagde, at det først skulle sættes på til sidst, men tænker at jeg får problemer med at, presse det ned? Bruger 120mm kantisolering.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis