Græsslåmaskine starter ikke

Hej

Jeg har en græsslåmaskine Partner 3053D som ikke vil starte. Træksnoren glider i frihjul. Den får ikke drejet startmotoren rundt. Kender nogen til problemet og hvad kan jeg gøre.

På forhånd tak

Mvh

Jan

Jan
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jan andreasen skrev den 30-04-2017 08:39:32

Hej

Jeg har en græsslåmaskine Partner 3053D som ikke vil starte. Træksnoren glider i frihjul. Den får ikke drejet startmotoren rundt. Kender nogen til problemet og hvad kan jeg gøre.

På forhånd tak

Mvh

Jan

Jeg læser dine problemer som at startsnoren ikke tager ved når du hiver i kalorius.

Det skyldes tit og ofte at palerne der sidder under snoretrækket er blevet smurt med olie eller lignende. Kuren er adskillelse samt afvaskning i rensevæske. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Prøv at skrue "toppen" af. Prøv at se hvad der sker når du trækker i snoren. Der må være nogle kløer eller lignende som skal komme frem når du trækker i snoren. Det kan måske være en møtrik på bolten hvor snorskiven sidder, der skal strammes lidt. God førnøjelse.

Nå- Nitter var hurtigere.

Søren O

Hej Søren og Leif

Tak for jeres hurtige svar og råd. Maskinen virker nu efter at den har stået i solen i ca 20 min. Og jeg har ikke gjort noget. Næste gang den driller vil jeg gøre som i anbefaler.  

Rigtig god søndag

Mange hilsner

Jan 

Jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis