Bygge til og godkendelse

Jeg vil gerne bygge tril på forsiden af mit hus, som ligger med siden ud mod vejen.

En 8 kvm. tilbygning til eksisterende bolig.

Kommunen har en step by step guide med udfyldelse af div. oplysninger.

Den har jeg gennemført og de er vendt tilbage med de mangler der er.

Bl.a. havde jeg ikke et facade med og nogle mål mangler.

Fuindes der en tegning et sted over ens grund med bygninger og mål?

På BBR kan man se bygn. på kort. men der kan ikke zoomes ind til noget brugbart.

Nå men det er egentlig også det mindste problem.

Det største er at mit hus er bygget tæt på vejen.

Jeg synes at have fundet frem til at det ligger på byggelinjen og jeg dermed skal søge disp. for at overskride med den nye bygning.

Talte så med kommunen der siger at det kommer an på hvad der er tinglyst på grunden i tinglysning.dk

Hvis der ikke står noget så skal kommunen ikke spørges. Måske naboer???

Jeg har så kigget og det eneste jeg kan finde er under et akt.nr. at der ikke må bebygges tættere end 12 m fra vejmidte.

Men da mit husfacade ligger 10 m fra vejmidten, forstår jeg det ikke helt??

jeg går selvfølgelig op på kommunen og tager en snak.

Men hvis nogen har nogle gode råd/info om hvordan jeg griber det an, så hører jeg gerne.

PS: kommunen siger jeg skal hyre en rådgiver. men jeg vil jo helst ikke betale en masse penge, før jeg ved om jeg må bygge.

Er det bare mig eller er det ikke det mindste hjælp man kan forvente af kommunen, at de kan fortælle mig om jeg må bygge 2 m ud fra huset?

de gange jeg har talt med dem, har der ikke været megen hjælp at hente. tværtimod.

Katmus
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

jeg må nok op og tale med dem og prøve ikke at blive hidsig når de svarer mig med sort snak :-)

Katmus

Prøv at gå ind på din kommunes hjemmeside og søg på byggesagsarkiv. De fleste kommuner har en digital løsning, hvor man kan søge på adresse og se hvad der er givet tilladelse til. Hvis der er byggelinie, må den kunne findes inde på lokalplanen.

Hvis en af dem længere henne på vejen har bygget tættere på skel, kan du søge på hans adresse og se hvordan han har fået tilladelsen.

Søren O

Nå ja.. kigge på naboerne.

Selvfølgelig.

Katmus

Hej.

Du kunne prøve at sende din adresse som privat besked til mig. Så kunne jeg lige tjekke op på om du må eller ej.

Hilsen Martin

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind