Husqvarna Rider hydrostat driller lidt

Har fået mig sådan en ældre rider. Den kører egentlig fint. Skal have lidt service af karburator og andre småting.


Hydrostaten virker også fint men er lidt sløv når man slipper pedalen efter at have kørt fremad. Den er lidt sløv til at stoppe op. Bagud er der ingen problem. Den stopper så hurtigt som man kan slippe pedalen.


Nogen der ved hvad det kan skyldes? Er det bare hydrostat der er ved at være træt? Og i så fald, kan det fixes?


Mvh Tom

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kender ikke så meget til Husquana, men er det ikke bare et problem med og indstille pedalen så ventilen til fremdrift lukker helt. Kunne det være et spørgsmål om og rensning af stangtrækket og smørring af samme ?

Man kan også spørge om, om de trækkende hjul rotere hvis de bliver løftet fra jorden ?

Håber at have været til en smule hjælp.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tomder skrev den 29-04-2017 14:19:10


Det lyder sgu egentligt ikke helt dumt. Det vil jeg lige få kigget på.

Tak for hjælpen

 Takker.     

Hører gerne hvad du finder ud af.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Der kommer nok lige til at gå et par uger hehe. Er lige på færøerne med arbejdet

Tomder skrev den 29-04-2017 17:48:27

Der kommer nok lige til at gå et par uger hehe. Er lige på færøerne med arbejdet

 Det gør ikke noget, hils der oppe.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej Tomder

Jeg har haft et tilsvarende problem med min Jonsered (identisk med Huskvarna), og det kom efter 3 somre. Jf manualen skal hydrostatolie og filter til samme skiftes efter 8 timer og så efter 200 timer. 

Det sidste havde jeg ikke helt talt på, men så at hydrostatolien var blevet mørk. Den blev skiftet og filteret ditto, og nu er problemet forsvundet.

Fik det gjort hos et maskincenter, men tror egentlig godt at det kan gøres LDS. Huskvarna har udførlige splittegninger på nettet og med modelnummeret kan du finde den rette del og få den hjem.


Vh, Silas

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis