Knækket startssnor på plæneklipper

Snoren knækkede lige. toppen er skruet af og nu er jeg så ikke helt sikker på næste trin. Er det skruen i midten, der skal løsnes? Eller er det noget i den finurlige anordning rundt om skruen? Har ikke lyst til at få en fjeder i hovedet, som jeg så efterfølgende ikke kan få ind på plads.


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Undgå at skille det ad, det er kun når det er fjederen der ikke dur.

Du skal have fikseret "toppen" så du kan arbejde med den. Spænd den evt. fast på en krydsfinerplade med almindelige træskruer. Når toppen sidder ordentligt fast, skal du stramme fjederen op ved at tvinge rullen med startsnoren rundt i "udtræksretningen". (træk med startsnoren). Forsøg at lade snoren blive på rullen. Når du har strammet noget op, og fjedertrækket føles "rigtig", skal du have "fisket" snoren ud gennem det normale hul til snoren (lille spidstang, ståltråd med lille krog eller andet fantasifuldt). Derefter påsættes starthåndgrebet.

Skal snoren skiftes, fjerner du først den gamle snor. Strammer snorskiven op, og fikserer den. Derefter "fisker" du den nye snor ind gennem det normale hul til startsnoren og videre gennem det hul i snorskiven hvor der skal bindes knude på startsnoren. Derefter rulles startsnoren passende op, og starthåndgrebet påsættes.

Det kan godt drille lidt, men det lykkes normalt. Rigtig god fornøjelse.


Søren O
Raknes skrev den 28-04-2017 17:02:01

Snoren knækkede lige. toppen er skruet af og nu er jeg så ikke helt sikker på næste trin. Er det skruen i midten, der skal løsnes? Eller er det noget i den finurlige anordning rundt om skruen? Har ikke lyst til at få en fjeder i hovedet, som jeg så efterfølgende ikke kan få ind på plads.

 Det vil være et dumt skridt, idet du så også står med fjederen og skal mingelere med.  Du piller bare snoren af og sætter en ny på. Knuden i midten er den fjerne ende af snoren. Husk du ved samlingen skal have fjederen strammet så meget op den kan trække snoren ind.

Pøj pøj med projektet.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ok, jeg var utålmodig lukkede op spoiiiing! Jeg fik så fjeder sat ind og alt det besværlige med at få snoren baglæns ud, så langt så god, satte hele banditten, med opspolet faldskærmsline på. trak i snoren, plæneklipperen startede, men de små paler trak sig åbenbart ikke tilbage, så gevaldigt spektakkel, og jeg slukkede med det samme. Har jeg spændt skruen i midten for hårdt? skulle måske have smurt mekanismen? De gled ikke let op og ned de der paler / vinger. Har ikke taget toppen af igen, så ved ikke hvad der er sket, det begyndte at pisse ned! Så jeg fortsætter om lidt inde på værkstedet, når jeg har skiftet tøj :-). 



Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Raknes skrev den 28-04-2017 19:16:41

Ok, jeg var utålmodig lukkede op spoiiiing! Jeg fik så fjeder sat ind og alt det besværlige med at få snoren baglæns ud, så langt så god, satte hele banditten, med opspolet faldskærmsline på. trak i snoren, plæneklipperen startede, men de små paler trak sig åbenbart ikke tilbage, så gevaldigt spektakkel, og jeg slukkede med det samme. Har jeg spændt skruen i midten for hårdt? skulle måske have smurt mekanismen? De gled ikke let op og ned de der paler / vinger. Har ikke taget toppen af igen, så ved ikke hvad der er sket, det begyndte at pisse ned! Så jeg fortsætter om lidt inde på værkstedet, når jeg har skiftet tøj :-). 


Ja, det var virkeligt dumt gjort og skille mere end nødvendigt. Nej, hvis du begynder og smøre de paler, kommer du til at fortryde din gerning mange gange senere når det har støvet lidt. Men hvad du har gjort galt, kan vist kun en fornyet adskillelse med spoiiing bringe frem i dagens lys.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Så lykkedes det! Tak for hjælpen til Søren og Leif :-).

Nu kan jeg sgu sætte fjeder på med bind for øjnene, hvis det skulle være. Jeg havde vendt dimsen med palerne den forkerte vej, derfor slap de ikke da motoren gik i gang. Og da jeg nu var i gang, så pillede jeg lige kniven af og sleb den, så den er skarp som en slagterkniv. Sikke en fornøjelse at slå græsset, selv tuerne ryger på lav spoilerhøjde ;-).


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Raknes skrev den 29-04-2017 16:26:44

Så lykkedes det! Tak for hjælpen til Søren og Leif :-).

Nu kan jeg sgu sætte fjeder på med bind for øjnene, hvis det skulle være. Jeg havde vendt dimsen med palerne den forkerte vej, derfor slap de ikke da motoren gik i gang. Og da jeg nu var i gang, så pillede jeg lige kniven af og sleb den, så den er skarp som en slagterkniv. Sikke en fornøjelse at slå græsset, selv tuerne ryger på lav spoilerhøjde ;-).

Det er godt.     Så glemmer du heller ikke hvordan det skal vende, lige indtil næste gang (måske) du .......................................    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis