hvordan ombygger jeg taget på mit skur / værelse

hej.

jeg har et form for værelse der er sat sammen med garagen og værkstedet taget er sammenhængende. da der kun er 1.90 m til loftet og min bror overtager det som snart er 195 så jeg nød til at få bygget op.

jeg her læst og undersøgt mange steder men ikke fuldet den helt rigtige fremgangs måde til at nedrive det nuværende tag /loft, samt hvordan jeg kan lave et nyt tag der går ud i en spids som vil gøre rummet en del højre.. håber der nogen der har nogle gode ideer ? 

der er også flere bærende stolper der ligger på langs men ideen var at lade dem sidde. værelset er 2.5 bred og 2.8 lang.

det ligger nermest op ad huset da der er en lille gang  hvor husdøren står i samt lige overfor er døren til det rum jeg hentyder til.



10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS

For ikke at gætte alle muligheder igennem, så bliver du nok nødt til at tage et billede eller 2 og sætte ind her. Det kunne være udefra og hen imod garagen, og/eller grundrids. 

Men der er under alle omstændigheder begrænsninger på højden hvis garage m.m. ligger helt til naboskel.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ud over højden, lyder det som om der ikke er tale om et rum der er godkendttil beboelse, men et rum man blot har brugt til det... Så overvej om det er værd at bygge om på noget der måske ikke er lovligt at anvende til det du ønsker at anvende rummet til..

Men billeder eller tegninger af konstruktionen ude og inde vil hjælpe en hel del med forståelsen.... Umiddelbart lyder det til du tænker på at hæve loft og tag, men en anden mulighed kan jo være at grave ud og sænke gulvet.... Og husk nu at isolere ordentligt....


MVH Njord


MVH Njord

Tak for tilbage melding ... værelset har jeg renoveret og isoleret korrekt med gipsplader og dampspærre da det ikke var isoleret eller ligne og det lagt nyt gulv / gjordt klar til et tæppe der skal  monteres 


På tegningerne kan i se hvad jeg havde planer om at lave men er blevet i tvivl om det giver et godt færdigt resultat ? Og hvordanjeg bygger det op korrekt ... smider også lige billederne op af værelset osv. Hurtigst muligt .. 😊

Målene er ikke korrekte på dette billede 

Jeg går ud fra at der nu er fladt tag, og at du gerne vil have et tag med rejsning. Jeg vil foreslå gitterspær, og så fjerne de langsgående bjælker ude i rummet. Lad dem ved ydervæggene ligge, så bruges de blot som rem. Som jeg ser det har du lige fået 30 cm ekstra lofthøjde. Noget af den ekstra lofthøjde kan du evt. bruge til isolering.


Søren O
Annonce

Hvis du vil have ændret et plat tag til et med hældning og samtidigt har behov for mere højde i rummet.

Så vil jeg foreslå du laver en kip bjælke, hvor di lander bjælkerne på og laver et skråt loft helt op under spærene, alt efter isolerings tykkelse osv.. men det giver mere volumen i rummet og specielt den efterspurgte loftshøjde.


Ligger bygningen indenfor 2,5m fra skel er det ikke tilladt at komme over 2,5 meters højde som udgangspunkt.... Men med naboens velsignelse kan der ofte dispenseres.. Det får du nok bare ikke til et beboelsesrum.....


MVH Njord
Vedhæftede filer:

Min tanke var at beholde de spær der stikker ud da det går gennem hele garagen . ? Og så er det et stort tag hvor jeg kunskal have noget af det væk ... derfor var min tanke at åbne op nede fra ved at skære taget op derefter skrue skelet sammen til taget og påmontere det på det gamle tag da der er udhæng på alle siderene på 30cm hvorefter jeg vil tilpasse udskæringen af taget til det nye påmonteret tag og derved slippe for at ødelægge alt for meget af taget hen ? Er det bare helt dårlig løsning eller hvordan ? 

Ps. Tak til jer der har skrevet og kommet med ideer... 🙏🏻

Et par kommentarer:

Er din dampspærrer godkendt dampspærrer, som skal være min. 0,2mm tykt PE?

Rør og el samlinger må ikke skjules i konstruktionen, og der skal altid være inspektioinsmulighed af disse.



Elektronikteknikeren

Det regner jeg da bestemt med det er spurgte hvertfald efter noget til vægge og gulv i silvan og så satser jeg da på det er rigtigt 


- var jeg faktisk ikke klar over det var sku da. Godt du sagde det 😳

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis