Tilslut afløb fra både vaske- og opvaskemaskine til vandlås fra IKEA

Jeg er i gang med at sætte nyt køkken op som er købt i IKEA. Her har jeg købt en køkkenvask med tilhørende vandlås (LILLVIKEN - http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/10311539/). Vasken og vandlåsen er installeret og fungerer som de skal, men da jeg nu skal til at tilslutte afløbsslanger fra både vaske- og opvaskemaskine ser jeg at tilløbet til vandlåsen ikke er en prop med skruegevind som på den gamle vandlås, men en studs som er støbt direkte på plastikket. Umiddelbart ligner det at jeg kun kan sætte en af slangerne fast her.

Er der nogen der har en ide til hvordan jeg kan tilslutte to afløbsslanger til denne studs? Findes der en form for T-stykke som jeg kan sætte oven på denne studs og som selv har to studser til at tilkoble afløbsslanger?

På forhånd tak,

Daniel

Jeg er i gang med at sætte nyt køkken op som er... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Kan se det er en gammel tråd men er der tilfældigvis nogen der ligger inde med et billede af hvordan I har installeret ovenstående?
Der skrives om lidt forskelligt. Hvilke dele er du interesseret i at bruge og hvad er du i tvivl om?

Hvis du har et Ikea afløb, er det blot at fjerne den gule prop, monter "LILLVIKEN Ekstra tilslutning til vandlås" og sæt den gul prop i igen. Så er der klar til ekstra afløbsslange. 
Synes flere skriver, at det larmer en en del med den ekstra tilslutning og at en anbotingsbøjle er bedre?
Anboringsbøjle:-)
Det med larmen kan jeg ikke genkende. Hvis du ikke er tilfreds, er det blot at tage den af igen. Da det er langt den letteste løsning, synes jeg du skal starte der, og så kan du altid ændre til en mere kompliceret løsning, hvis du ikke er tilfreds.

Husk at den skal pege opad. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis