Tid for Vandskuring af enfamiliehus

Hej

Jeg skal have vandskuret mit hus der er 150m2 i grundplan/120m2 facade - hvoraf de 15m2 er døre/vinduer (3 døre og 9 kvadratiske vinduer. Murværket er let sat komme til og har en højde på 2,2m.

Jeg har fået en murer til at give pris på dette og tilbuddet lyder på 27.500kr (inkl. Moms) for en gang vandskuring i Weber Multi 280. Jeg kan regne mig ud til at arbejdslønnen udgør ca. 24.000kr og materialerne 3500kr. Muren mener at det ca. vil tage 4 dage (30 timer) udføre. Lyder det ikke dyrt at mureren regner med en timeløn på 800kr?

Jeg har selv hænderne skruet rigtigt på og har lige pudset ovenpå de gamle fliser i badeværelset med et fint resultat. Er vandskuring af mursten en overkommelig GDS-opgave - og hvor meget tid vil I tro at det tage en ”ikke-murer”? (jeg går ud fra at det vil tage noget mere end 30 timer nu hvor jeg ikke er professionel?).

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Billedet nedenfor viser et hus der svarer til mit...

Ved en kammerat vandskurede hans hus på en weekend med hjælp fra 1-2 andre, og han er en habil GDS mand, samt en af hjælperne var murer  

Tænker ikke 30 timer i alt er helt ved siden af, du skal tænke på han er nødt til og gå med livrem og seler, hvis der er noget der går galt (samt garanti) 

Husk at en vandskuring af huset ændrer facaden fra næsten vedligholdesfri til at skulle males en gang imellem. Men ellers tror jeg det er rigtige tid fra nu, og til midt i juni ca. Og igen i september oktober. Der må ikke være hård frost eller alt for varmt, ligesom det naturligvis heller ikke må regne "lige på dagen"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hans netto timeløn ex moms er ca 660 hvilket i kbh området er i det lag der når der gives en fast pris. Hvis han nu bruger 35 timer er hans timeløn pludselig 565.  Det er ikke usædvanligt at tingene tager længere tid hos private fordi man skal dække fliser af samt undgå at ødelægge bede dække vinduer af, gøre sålbænke rene efterfølgende osv. Det er nemt nok at lave en kvadratmeter vandskuring, men er alle detaljer i orden ? Står nederste kant over sokkel kniv skarp ? Står udvendige og vindues hjørner skarpe ? Sommetider står gds projekter ikke helt så skarpt som de kunne og det ærgrer ofte de bedre halvdele selvom det var billigst. 


km
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også