Herregårdasten 5cm tykke til indkørsel?

Hej,

Jeg skal igang med indkøb af herregårdasten til indkørsel, og i den forbindelse faldt jeg over Silvan's "tilbud" på 55kr pr. m2.

Disse sten er dog kun 5cm tykke - og alle de steder jeg har læst anbefales det at man benytter minimum 6cm tykke sten til indkørsler.

Spørgsmålet er derfor om stenene fra Silvan kan benyttes til indkørsel, eller SKAL jeg ud og finde sten som er minimum 6cm tykke?


Indkørslen vil blive benyttet til almindelig personbil (1 bil af gangen). 


Link til Silvan

https://www.silvan.dk/rc-beton-herregaardssten-graa-14-cm-21-cm-55-cm?id=6300-1534669


Mvh

Damian 

Hej, Jeg skal igang med indkøb af herregårdasten... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Mange tak for svar alle sammen.

Der er blevet indkøbt 5,5cm herregårdsten til formålet. Indkørslen/parkeringsområdet ender med at være ca 90m2.

Det er gået super fint. De ligger præcis på samme måde, som da jeg lagde dem. 

Jeg er faktisk glad for at, jeg ikke har valgt 7cm sten, efter at have lagt 120kvm i hånden - der er trodsalt lidt forskel i vægten. 

5 cm sten kan sagtens bruges. Det vigtigste er underlaget. F.eks er større fliser mere sårbare fordi de ligger og vipper, og kan derfor knække hvis de ikke er tykkere/kørefliser . Jeg har lagt 50x50 x5cm  49kvm fliser i min garage hvor jeg bruger donkraft og bukke når jeg laver biler. De er lagt i ren stenmel ,det tungt at arbejde med , men der er ikke en eneste der er sunket eller knækket.  

Tak for svarene, jeg ender nok med at købe 5,5 også, da jeg skal ligge 93m2, som jeg nok bliver alene om og så spare man op til 30kr/M2.


Husk, det gør ikke noget man laver mindre fejl i gør-det-selv projekter, det giver bare "et personligt præ" ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis