Sikring af væg ind mod skrænt

Hej.

Jeg vil gerne have sat et værksted op i en skåning / skrænt på min grund.  Den væg, der ender med at være inderst, skal selvfølgelig sikres mod fugt fra jorden, men skal den også sikres mod trykket fra jorden?  Altså armeres på en eller anden måde?  De to af væggene kommer til at være inde i skråningen mens de to andre står frit.  Toppen af værkstedet flugter med toppen af skråningen, så det er ikke fordi jeg er ved at grave mig ind i et større bjerg.

Mvh, Morten

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil mene det er bedst at støbe væggen ind mod skrænten i jernarmeret beton. 

Som Frank chr. opstil væggen med nogle fundablokke, og lav både vandret og lodret armerings jern i. Jeg ved godt der skal lidt mere udgravning så du kan komme til, men det vil være godt om du kunne pudse og tjære din sokkel udvendig. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det lyder meget fornuftigt.  Men det lyder også som noget jeg bør have en murer til.  Som amatør gør-det-selv ender jeg bare med at blive begravet i jord, beton og armeringsjern ;-)

Altså at stable fundablokke og hælde beton i burde de fleste vist kunne finde ud af.   

Næ de vandrette jern kan kun ligge på en måde i hver afsluttende skift. De lodrette skal selvfølgelig ikke være for lange med mindre man har meget lange arme.  ;-)  

Hmmm, du får det til at lyde overkommeligt og det er jo rart!  Har du nogen links, hvor jeg kan læse / se lidt mere om det eller er det bare så let, at jeg kan kaste mig ud i det?

Hvis du søger på fundablokke er der masser af link og youtube video. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis