Forskel på dyr og billig færdigblandet pudsemørtel?

Overskriften siger egentlig sig selv.

Jeg skal købe en masse sække pudsemørtel i forhold 50/50/700 bakke 0-2, men jeg synes godt nok der er stor prisforskel... men er der egentlig forskel på no-name sækkene vs. de kendte mærker?

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når du skriver en masse, så kan det være billigere at få leveret 0,5 m3 bakkemørtel (vådmørtel) og så blande cement i. Til mure og pudse opgaver 11:1 . 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Formentlig ikke andet end en fis i en hornlygte. Men gør da som el mand skriver og bestil en bigbag med    mørtel og bland det selv eller kør i stark de har for det meste en stående du kan skovle lidt fra for skilling eller to.

Blandigsforhold på mørtel kan findes på Ålborg portlands hjemmeside

Ved ikke om der er forskel i mørtel regi men med no name fliseklæb ligger tryk og træk styrke helt i bund. Men sikkert godt nok til gds. Man kan bare ikke bruge det kommercielt hvor der er en garanti


km
ev elmand skrev den 24-04-2017 22:01:02

Når du skriver en masse, så kan det være billigere at få leveret 0,5 m3 bakkemørtel (vådmørtel) og så blande cement i. Til mure og pudse opgaver 11:1 . 

Det er ikke fordi det absolut skal være det billigste, jeg vil helst køre med færdigblandet sække pga. det praktiske og jeg har gode opbevaringsmuligheder i forhold til et byggeprojekt som kommer til at tage mig en måneds tid. Jeg gider dog ikke betale overpris for ingenting, så jeg undrer mig om det egentlig bare er det samme de fylder i sækkene, eller om der er forskel i forhold til eventuel styrke etc.

Janus007 skrev den 24-04-2017 22:47:18

Må man spørge om hvad du skal bruge det til?

 Jeg skal bruges det til at ordne fuger og pudse huset op med.


Annonce

Ok en bigbag med vådmørtel kan sagtens holde sig flere måneder, hvis den blot lukkes hver dag. Men det besvarer jo ikke lige dit spørgsmål. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
kmflisemester skrev den 25-04-2017 06:14:52

Ved ikke om der er forskel i mørtel regi men med no name fliseklæb ligger tryk og træk styrke helt i bund. Men sikkert godt nok til gds. Man kan bare ikke bruge det kommercielt hvor der er en garanti

 Det var da det dårligste råd jeg længe har set. Du mener simpelthen at noname fliseklæb kan gøre det ud for mørtel, magen til sludder skal man da lede længe efter. Det er 2 vidt forskellige produkter og anvendes til 2 vidt forskellige arbejdsopgaver.


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Janus007 skrev den 25-04-2017 22:06:30

 Det var da det dårligste råd jeg længe har set. Du mener simpelthen at noname fliseklæb kan gøre det ud for mørtel, magen til sludder skal man da lede længe efter. Det er 2 vidt forskellige produkter og anvendes til 2 vidt forskellige arbejdsopgaver.

Jeg læser det som at han siger at no-name fliseklæb har dårligere egenskaber end det dyre, men at han ikke ved om no-name mørtel også følger samme tendens.

tobiascadin skrev den 24-04-2017 21:41:55

Overskriften siger egentlig sig selv.

Jeg skal købe en masse sække pudsemørtel i forhold 50/50/700 bakke 0-2, men jeg synes godt nok der er stor prisforskel... men er der egentlig forskel på no-name sækkene vs. de kendte mærker?

 Strandsandsmørtel er mere lys og fin end bakkemørtel, så tænk over om hvordan facaden skal se ud. Du må ikke bruge strandsandsmørtel til at mure med

Personligt finder jeg det meget nemmere at pudse med strandmørtel end bakkemørtel.

Jeg kender slet ikke til noget noname-cement?


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
tobiascadin skrev den 25-04-2017 22:11:48

Jeg læser det som at han siger at no-name fliseklæb har dårligere egenskaber end det dyre, men at han ikke ved om no-name mørtel også følger samme tendens.

 Ahh... ja det er sikkert det han mener. 


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis