Ophæng til TV møbel

Jeg går og leger med tanken om at lave et nyt TV bord.

Det fedeste ville klart være hvis jeg samtidig kunne montere det på væggen, men er lidt usikker på hvor besværligt det vil være at lave.

Den meste simple løsning jeg har kunne komme på, er ved at skrue & lime et stykke træ på indersiden af møblet med en smig-vinkel, og så skrue et tilsvarende stykke træ fast på væggen, og så hænge møblet på dette.

Er der nogen som har prøvet at lave et ophæng til sådan et møbel før, og måske har udtænkt en bedre løsning?

Hvis man kan købe færdige beslag der blot skal skrues på møblet og væggen, kunne det også være en mulighed - Jeg har dog ikke kunne finde nogen. :)

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har brugt det system, som englænderne kalder for "french-cleat" som netop er to stykker træ skåret i 45 grader. Det ene monteres på væggen og det andet på skabet,Det er et stabilt system, og der er sågar køkkenfirmaer der bruger det til ophængning af overskabe. Så længe at den plade på væggen er fastgjort ordenligt, så holder det til stor vægt.
Jeg hængte mine hjemmebyggede højttalere der vejer et sted omkring 20 kg og det er intet problem.



Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Tak for svaret.
Det var præcis sådan en løsning jeg selv havde tænkt på, havde dog ingen idé om hvad jeg skulle kalde det.

Jeg var ikke helt sikker på om det ville være stærkt nok, så det var meget godt at få bekræftet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis