Al-ko ride on plæneklipper med gasproblemer

Min plæneklipper startede fint efter vinteren, men tredje gang jeg skulle bruge den ville den max køre i tre sekunder så døde den. Tændrør renset, luftfilter renset og jeg har haft afmonteret karburatoren og renset denne. Dette løste problemet, men gav et nyt. Nu kører den med nærmest max gas som aldrig før, men det er enten eller. Altså jeg kan ikke justere gassen mellem minimum og max. Jeg er 99,9 % sikker på jeg har monteret det hele rigtigt. 

Den kommer med en "prut" indimellem som om den står forkert i tændingen. Men kan denne al-ko 620 ride on justeres?

Der sidder en Tecumseh 65 motor på.


Håber nogle kan hjælpe..


PS den har aldrig kørt så hurtig som nu....


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kender ikke lige din motor, men det lyder som om den lille fjeder til fartregulatoren er kommet på afveje.


Vi prøver igen, i morgen --

DJ's har spekuleret på om den var blevet for slap efter jeg afmonterede karburatoren . Hvis jeg manuelt drejer på fartregulatoren kan jeg godt få den til at gå ned i omdrejninger. Var i tvivl om det var noget inde i motoren, men der har jeg jo ikke pillet.

Som nævnt kender jeg ikke din motor, men fartbegrænseren plejer at være styret af blæseren på svinghjulet via en plade, og fjederen, (nogle motorer styre det via olietryk, men nok ikke den model du har)

Så prøv at kikke om den plade der reguleres af luften kan bevæges frit, kik om fjederen kan monteres anderledes. eller om den er bleven trukken lang.


Vi prøver igen, i morgen --

Tak for super hurtigt svar. Vil prøve det med fjederen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis