Pladetykkelse på en trailer bund??

Hej med jer.


Så er der vist ikke andet at gøre end at betrakte den gamle trailer bund som udslidt...

Men før den kassen skal adskilles vil jeg gerne lige kende lidt til dimensionerne på den bundplade man bør anvende på en alm 500 kg Variant trailer i str 123x205cm.

Jeg regner med at anvende en alm "støbeplade i krydsfiner, men hvilken tykkelse skal man op i?


På forhånd tak.


MVH Njord


MVH Njord
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis bare skruer den fast oven på den gamle er 10mm vel OK.

Men ellers skal du op i 15mm. Kører du meget med sten, brokker mm, der slider godt og står den meget ude uden presenning er det nok værd at give den 18mm 

Den gamle skal væg, siderne skal også skiftes... der er huller hvor bræddeboltene tidligere hold den fast til vangerne...

Så det er den store tur....


MVH Njord

Jeg har skiftet et par trailerbunde. Og står over for at skifte på en 750 kg boogi trailer. 

Der er mange fordele ved at gå efter samme tykkelse som den havde tidligere. Beslag og hjørnestolper passer bedre. Du kan bruge rester fra pladen til sider eller ender, de skal kunne passe op i de U profiler der forstærker kanten.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Netop min tanke om at kunne udnytte bedst muligt.....

Hvor køber man en god plade til en rimelig pris??


MVH Njord

Jeg køber hos den lokale XL byg. Ved ikke om prisen er ok. men det er nemt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

De plejer at være konkurrencedygtige ved Ferrywood, men det ligger jo lidt af vejen i forhold til dit postnummer.


Har lige skiftet selv på en ældre Variant Trailer. Der var pladetykkelsen 12 mm

Fandt en 12mm plade størrelse 250x125 hos Jem & Fix til kr. 349,00

http://www.jemogfix.dk/krydsfiner__...mm_9025202

Så hvis din nuværende er 12 mm (det kan du jo måle :-)) så er det nok det billigste du kan finde.

PS der skal nogle nogle meget lange popnitter til at sætte beslag til bagsmæk og befæstningskroge på igen. Er helt oppe i 28 mm. 

Jeg har noteret mig at 12 mm pladerne er rimelige i pris, og at der tilsyneladende er flere forskellige typer af dem... Men om den er glat / glat eller glat / mønstret tror jeg ikke betyder så meget, langt mere vigtig er selve limen der er brugt og at den underliggende finere er uden huller.....



MVH Njord

Der er stor forskel på kvaliteten at trailerplader, de helt glatte kaldes vist ofte for støbeplader.

Men hvor man finder kvalitetsplader ved jeg ikke, har købt i XL synes ikke kvaliteten var imponerende.

Men uanset hvilken kvalitet plade der bruges, så er det vigtigt at kanterne forsegles, for det er der det først går galt.


Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også