Ekstern thermex motor på Electrolux (IKEA) emhætte

Hej

Jeg har købt en IKEA emhætte, som er produceret af Electrolux. (http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/30304613/)


Jeg vil gerne benytte den med en ekstern Thermex motor, som jeg har liggende på loftet. Motoren sad på den gamle emhætte, som var med tre hastigheder, og den nye emhætte er ligeledes med tre hastigheder. Er det mon muligt?

Jeg kan umiddelbart ikke finde et el-diagram på motoren uden at tage den ud af det sammenlimede motorhus, men måske nogen kan sige noget ud fra det vedhæftede billede? Det grå kabel forneden kommer fra emhætten, og det brune kabel går videre til motoren. Jord er forbundet direkte til stel, og går derfor ikke i samlemuffen.


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Næsten alt er jo muligt, men det er langtfra sikkert du kan bruge betjeningspanelet på din Ikea, til at styre loftsventilatoren.


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg har fundet ud af, at det nok er muligt. Jeg har dog brug for et stik som det på billedet for at teste det. Ved nogen hvor det kan købes? Eller hvad det hedder? Det er til at skubbe ned over kanten på en printplade.


Kan ingen se hvad det er for et stik? Jeg har søgt og søgt på nettet uden held. Det ser ud som om kablerne er klemt i nogle sko, som så er lagt i stikket. Så jeg vil tro jeg har brug for begge dele.

Mvh

Tak, Christian!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis