Harald Nyborg trailer?

Jeg overvejer at købe denne trailer her. Kigge de først på brugte trailere, men de koster alt for meget i forhold til ny.

http://www.harald-nyborg.dk/p3003/stema-trailer-m750-750kg-13


Er der nogen som har erfaringer med denne trailer?


Jeg skal bruge den til at køre på lossen engang imellem, og hente lidt ting og sager i byggemarkedet. :) Så alm privat brug. 

Tænker umiddelbart at den er OK?

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Min svigerfar og jeg har denne trailer (vi købte den sammen). Vi købte den i efteråret 2008 og den holder stadig helt fint, på trods af at står ude. Dog har vi købt en trailerpressening, som dækker ladet og dermed skåner træbundpladen. Vi bruger den til have affald(fra 2x parcelhus ejendomme), hentning af materialer, bortkørsel af affald i forbindelse med husbyggeri, og flere gange har den været læsset med ca. 1000 kg. Fliser/sten/grus :-)

Den dag dækkene på den er nedslidte og skal skiftes, sælger vi den nok for en billig penge og køber en ny! Den koster det samme i dag, som vi gav for den i 2008. 

Vi har i den grad fået brugt traileren og den står stadig pæn. Køb du roligt sådan en trailer. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

uha godt du ikke blev stoppet i en razzia med den overvægt det havde så kostet 14-15000 i bøde i alt... faktisk ret dyrt at blive knaldet for overvægt med en trailer

iflg. FDM : http://www.fdm.dk/nyheder/boede-overlaesse-syvdobles


men ser da tit en typisk 350 kg. trailer der er fyldt med sand og sikkert mere end 700 kg. på, bliver man stoppet så er taksten altså 225 kr. x 100 % en bøde på ikke mindre end 22.500 kan hurtigt blive en dyr om sand.....

Det er faktisk heller ikke ufarligt at køre med overlæs, især hvis traileren ikke har bremsere. Hvis man har overlæsset en trailer uden bremsere, og kommer rundt i et sving og bremser, så er der stor risiko for at traileren skubber bilens bagende ud af kurs.

Ikke at jeg aldrig har kørt med overlæs, men prøver nu at undgå det.

Har fået følgende råd af en meget lovlydig kollega, tag badevægten med når du henter fliser og sand/grus, med sand/grus smid et par skovlefulde i spanden og vej det, så tæller du antal skovlefulde du fylder på så har man rimelig styr på vægten, og 350 kg sand fylder ikke meget på en 125 x 205 trailer.


Vi prøver igen, i morgen --

Overvægt er rimelig meget no-go kan jeg godt se. Min bil må trække 600 kilo uden bremse - det ligger jo lige mellem en 500 og en 750 kilo's trailer. Skal man spare vægtafgiften, eller tage den der kan klare lidt flere kilo? Tænke tænke..

 Vægtafgiften koster ikke alverden, 140 kr årligt, mener jeg det  en  501-1000 kg trailer.

Men er det sjældent du har behovet, for de ekstra 100kg, kan du jo bare køre en ekstra gang. 



Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Det er lidt det jeg tænker. Nu har jeg en del tagsten, og en nedtaget skorsten jeg skal have kørt væk - men ellers er det mere almindelige ting den skal bruges til. Haveaffald, og hvad man ellers kører på lossen som husejer.

Inden man køber en trailer bør man lige hægte den på bilens trækkrog for at se om bil og trailer "passer" sammen, jeg ser tit bilister komme kørende med en trailer der hænger slemt med bagenden. 

.. og køre man med boogie-trailer er det temmelig vigtigt at lufttrykket i alle 4 hjul er ens, har jeg erfaret på den hårde måde. Jeg kom engang i slinger med et læs sand ned af en bakke og jeg skal love for det rykkede i bilens bagende.  

lav en 2delt bodex plade og læg løst ovenpå bunden så den ikke bliver ødelagt og skifte bund er ikke lige noget man gør.

fik oplyst af variant i vejle på den trailer vi har(total 500, last 350)  der må være 15 cm jord fordelt ud på traileren ellers er der overvægt så der skjal iikke meget til.


Wezio skrev den 23-04-2017 08:22

Min svigerfar og jeg har denne trailer (vi købte den sammen). Vi købte den i efteråret 2008 og den holder stadig helt fint, på trods af at står ude. Dog har vi købt en trailerpressening, som dækker ladet og dermed skåner træbundpladen. Vi bruger den til have affald(fra 2x parcelhus ejendomme), hentning af materialer, bortkørsel af affald i forbindelse med husbyggeri, og flere gange har den været læsset med ca. 1000 kg. Fliser/sten/grus :-)

Den dag dækkene på den er nedslidte og skal skiftes, sælger vi den nok for en billig penge og køber en ny! Den koster det samme i dag, som vi gav for den i 2008. 

Vi har i den grad fået brugt traileren og den står stadig pæn. Køb du roligt sådan en trailer. 

 det er nu nok billigere og få skiftet dækkene på traileren end og købe en ny


Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis