Hæve nedløbsbrønd?

Hej alle Lav det selv'er!

Håber i kan hjælpe mig, jeg har en regnvandsbrønd som ligger lavere end min flisebelægning. Den vil jeg selvfølgelig gerne have hævet op til niveua. Mit problem er så at jeg ikke kan finde nogle brøndringe eller rør eller noget som helst som passer i størrelse.

Brønden er en betonbrønd med en sideafgang til nedløbsrøret som så kommer op lige ved siden af brønden. Røret til nedløbsrøret er ikke noget problem der har jeg et gammelt betonrør jeg kan forlænge med. Men selve brønden er dækket af med en brøndkarm med et skørt på 280mm. Jeg kan ikke finde nogle brøndringe eller rør der svarer til denne størrelse, har søgt alle steder på nettet. Er det mig der ikke kan se det? Kan kun finder ringe til indvendig mål 315/320mm

Håber nogen kan hjælpe mig

Mvh Aksel

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej og velkommen

Er det noget lignende denne her, som dog kun er 10mm høj  LINK KLIK

Ellers må du jo selv støbe en i beton


Vi prøver igen, i morgen --
Skrevet af je_ns på 19-04-2017 22:55

Hej og velkommen

Er det noget lignende denne her, som dog kun er 10mm høj  LINK KLIK

Ellers må du jo selv støbe en i beton

Det er lige præcis sådan en! (-: Men skal dog hæve omkring 15cm så skuu skrivelle gerne finde en der lidt højere. Ellers som du skriver må jeg jo selv støbe forhøjning... Synes bare det ville være lidt nemmere med en ring.

 

 

Find en plastspand eller lignende der passer ned i brønden, stamp op med sand, grav en rende rundt om spanden, og fyld beton i. (find evt en rund plast dunk/balje/spand og lav en plast ring til at lave den udvendige form)

Vi prøver igen, i morgen --
Skrevet af je_ns på 20-04-2017 09:29
Find en plastspand eller lignende der passer ned i brønden, stamp op med sand, grav en rende rundt om spanden, og fyld beton i. (find evt en rund plast dunk/balje/spand og lav en plast ring til at lave den udvendige form)

Ja tror også det bliver løsningen. God ide med spanden!

Tak for indput! Ha, en god aften!

Mvh Aksel

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis