Min caravelle vil ikke starte

Hej med jer.
Er der en venlig sjæl der kan fortælle hvad der muligvis kan være galt med min caravelle 2,4 diesel. Øv øv. Jeg skulle ud at køre og tændte for forvarmeren, den lyste gik ud, drejede nøglen og host host den kunne ikke få fat.(det problem kan godt forekomme når det er koldt og jeg ikke lige har trukket chokeren) drejer nøglen igen forvarmer går ud, men den er helt og mener helt død, den siger ikke en pind. Der er lys i instrumenter t bræt og alt aktiveres men når jeg drejer nøglen er der ingen reaktion ever!!!! HJÆLP!!

Karina
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis din caravelle er med mekanisk dieselindsprøjtningspumpe kan det være ledningen til stop der er defekt. Ledningen styrer en lille magnetventil som skal åbne for diesel inde i pumpen. Ledningen er tilsluttet pumpen. Får magnetventilen ikke strøm, så kommer der ingen diesel.

Søren O
Det er svært st komme nærmere uden at kigge på bilen, men til gengæld relativt enkelt at fejlsøge på sådan en bil.

Som Søren skriver så kan det være ledning til magnetventilen, men selve magnetventilen er også en mulighed.

Tandremmen til indsprjtningspumpen er også set før på sådan en.

Er bilen med startspærre så sidder der sådan en afbryder-dims på magnetventilen, den kan også gå til.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis