B&S motor smider ventilspillerum

Hej har en 6hk briggs & stratton OHV egde motor der smider ventilspillerummet hele tiden?
Motoren sidder på en lille stiga rider
Hver gang jeg har indstillet ventilerne, starter den perfekt og køre perfekt, men så snart der kommer belastning på (slår kniven til) kokser den helt og går ujævnt og skyder ud af udstødningen for til sidst at gå i stå.
Jeg har haft hele motoren skilt af og renset alle dele (på nær krumtappen) ny olie og nye pakninger und alles.
Hvorfor kan den ikke holde ventilindstillingen?
På forhånd tak for hjælpen
Glenn

Alt kan lade sig gøre
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du med ordene "smider ventilspillerummet" mener det bliver mindre, kan det skyldes at toppakningen sætter sig eller du har et løst ventilsæde siddende i topstykket. Det sidste er absolut ikke en sjældenhed på de nyere B&S motorer.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Når jeg siger smider mener jeg at afstanden bliver større og jeg skal igen stramme skruen så afstanden igen er 00.6
Det er dog kun den ene ventil, den ventil til udstødningen.

Alt kan lade sig gøre
Ventilsædet? Er det den lille runde plade der siddet i toppen af ventilfjedren?

Alt kan lade sig gøre
Skrevet af Flzak på 19-04-2017 19:52
Ventilsædet? Er det den lille runde plade der siddet i toppen af ventilfjedren?

Nej, de sidder presset ned i topstykket. Det er den kant hvorpå ventilhovedet hviler på når den er lukket.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det er vel ikke sådan at justerskruen drejer sig ? prøv at mærk den op og se om den drejer sig.-.

Vi prøver igen, i morgen --
Skrevet af Flzak på 19-04-2017 19:46
Når jeg siger smider mener jeg at afstanden bliver større og jeg skal igen stramme skruen så afstanden igen er 00.6
Det er dog kun den ene ventil, den ventil til udstødningen.

Ja ok.   Det er så ret unormalt. Hvis det bliver ved, mister du sikkert noget matriale på enden af stødstangen nede på knasten.  

Mvh. Leif.

Onliner:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis