automatisk hegnsåbner til heste

Hej alle opfindere derude, jeg søger et alternativ til de de to systemer der kan købes til mange penge (små 3000.- kr.) og den ene løsning  (feedeasy, et simpelt system med et stort "ægur" som udløser en lille arm til hegnstråden) har været rigtig ustabil og bliver skrottet nu . Så hvis nogen har et system der virker, hører jeg meget gerne fra jer...

Hilsen Anne

Anne
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved ikke lige hvordan dit system skal virke, men har du en bom eller lignende der skal løftes eller drejes, vil jeg foreslå en Linak aktuator. Den kan styres over kontaktur eller andet. Pris for ny aktuator ca. kr. 1000,- Kan også findes brugt f.eks på DBA.
Data på aktuator kan du se på f.eks. "el-aktuator.dk"

Søren O
Velkommen på LDS
jeg kan se at feedeasy er et system med en udløser mekanisme, og en opruller til hegnstråd. Udløseren styres så af "æg uret". Det er beregnet til at man fodrer hestene om morgenen (tilskudsfoder ud over halm ) , i en fold f.eks. Samtidig lægger man tilskudsfoder foder frem i en lukket fold, som der så åbnes til efter f.eks, 5 timer. Så tåler deres maver bedre foderet da det er i mindre portioner.
Opgaven er så at få sluppet leddet og få tråden væk, efter en indstillet tid, eller dréje / løfte en bom. OG vel sagtens uden el, eller anden energi ?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej Erik, ja du har forstået det rigtigt at mit nuværende system fungerer uden el. Jeg er ude efter det mest enkle løsningsforslag, uanset om det er rent mekanisk eller via et batteri.

Hilsen Anne

Anne
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis