Kræver flytbar-beboelsesvogn byggetilladelse?

Hej

Hvis jeg bygger et gæstehus på min grund og udlejer, så kræver det jo en byggetilladelse.

Hvad hvis jeg stiller en beboelsesvogn fast på grunden og udlejer til beboelse - kan jeg så undværre byggetilladelse?

Hvor går grænsen?

 

Hej Hvis jeg bygger et gæstehus på min grund og... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.
Dit koncept er ikke påkrævet byggetilladelse.
DOG SKAL FØLGENE OVERHOLDS JF. BYGNINGSREGLEMENTET 2015.
kap. 3.2.1, - Indretning
kap. 4.1-4.3 - Konstruktioner
kap. 5 - Brand

Min påstand er jf. Bygningsreglementet bilag 2, samt BR15. 1.3.5.1 stk. 6.
Bilag 2, skema 2 - http://bygningsreglementet.dk/file/611602/Bilag2.pdf
Bygningsreglementet - http://bygningsreglementet.dk/transportable_telte_og_konstruktioner_2/0/42

Hilsen Martin

Frank chr, har ret i forhold til småbygninger


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Til udlejning, er der andre regler, end til "hvis du kommer til at falde i søvn, i garagen"  - Jeg tror du kan få en ordentlig begmand, hvis du udlejer, og det bliver opdaget (eller lejer klager over dig/lejepris m.m. !) Det lyder ej heller, som om du har tænkt at opgive en eventuel indtægt, vedr. udlejningen??

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Natur skrev den 13-05-2017 08:44:50

Til udlejning, er der andre regler, end til "hvis du kommer til at falde i søvn, i garagen"  - Jeg tror du kan få en ordentlig begmand, hvis du udlejer, og det bliver opdaget (eller lejer klager over dig/lejepris m.m. !) Det lyder ej heller, som om du har tænkt at opgive en eventuel indtægt, vedr. udlejningen??

 Ja, det skal naturligvis være i overensstemmelse med lejeloven - det er netop derfor at jeg søger vejledning omkring reglerne.

Hvordan du tolker af mit indlæg, at jeg skulle have i sinde at lave skatteunddragelse af et eventuelt overskud, har jeg svært ved at forstå - det må stå for din regning ...

Forsøg at tage kontakt til nogle af de professionelle udlejnings firmaer, der f.eks. udlejer "kontor containere", remirent er et af sådanne firmaer, er måskel kan belyse dine spørgsmål, med mindre selvf. de opsnuser en potentiel konkurrent under opbygning.



 

Det er ikke umiddelbart lovligt til udlejning. Men der er ikke tidsbegrænsning på hvor længe en flytbar enhed må stå på en plads. Den skal dog være umiddelbart flytbar som i mobil med hjul eller løfteøjer. 


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis