Rens tag med hjemmebygget sæt

Jeg overvejer selv at vil rense tag på min hus som jeg ellers har et firma til hveranden år af en prof firma.

Er der ikke en der har lavet en sæt der virker ???

Jeg kunne godt tænke mig et sæt rden højtryksrense da jeg ikke har sådan en og ikke vil have brug for den til andre formål.

Jeg tænke lidt sådan her.

Jeg har en lille kompressor som jeg gerne vil bruge.

nede på jorden har en en 25 liter dunk med opblandet mosfjerne i og som blive suget op på taget fra kompressor.Kan man ikke det ?? Tænker der skal 2 slanger til en der går i dunk og til dyse på tag samt en fra kompressor til tag. Er det mulig ??

Laver lige en hånd skitse

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror det kommer til at knibe gevaldigt, hvis du med enjector virkning, vil suge fra dunk på jorden.
Så det vil kræve en lille fødepumpe, men så får du nok problemer med at dysen vil dryppe.

 


En bekendt brugte en elektrisk malesprøjte bunden fast til et bræt, fiscerede kontakten på sprøjten, og styrede den nedefra.

Algebehandling er det eneste jeg har fremmede håndværkere til, får givet hvert år.
I år fik jeg givet 275m2 tag 70m2 fliser, og div. plankeværk det kostede 995 alt incl.


Vi prøver igen, i morgen --

Hvis du har en højtryksrenser tror jeg det vil være lettere at ofre de 500kr det koster at købe et tagrensersæt.

link

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Lyder til jeg skal købe højtryksrenser aog tagrense kit til.
Nogle der kender til godt billige kemi ???
Ellers må jeg jo købe dette
http://www.harald-nyborg.dk/p1260/nilfisk-kemi-tagrens-5l

Den fra Nilfisk, du linker til er rigtig god. Har selv anvendt den nogle år nu med god effekt.

Du kan også købe "no name" billigere, men vær opmærksom på om det er koncentreret eller allerede fortyndet. Det hjælper jo ikke at bruger fortyndet, der så fortyndes yderligere med vand fra højttryksrenseren :-)

Husk at effekten kommer over tid. En god ide, er at sprøjte på i efteråret. Til foråret er det så væk. Det er nemlig vejret (regnen) der hjælper til.

Biltema har et koncentrat til knap den halve pris. Jeg har 

Men er du frisk på at kravle lidt på stige er biltemas dunk indrettet, så man bare kan sætte en vandslange direkte på og sprøjte med det almindelige vandtryk hvis ikke man har en højtryksrenser. 

http://www.biltema.dk/da/Byggeri/Ma...000038415/


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Nå, nu kan man ikke rettet i sit opslag mere.

Det der mangler ovenfor er, at jeg ville skrive, at jeg ikke har prøvet Biltemas tagrens, så jeg kender ikke effektiviteten.

Tror jeg skal have min lommeregner skiftet ud...Harald Nyborg har 5 L til 79 kr ( fra Nilfisk)

Biltema har 2,5 liter til 139 kr

Har købt det frA Nilfisk

Nå beklager. Det var vist THansens hjemmeside jeg sammenlignede med

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også