Sachs Dolmar 112, oliedryp.

Hejsa, jeg har arvet en rigtig fin gammel Sachs Dolmar 112.
Den havde stået i et fyrrum hvor der blive fyret med kul i mange år, så den var fuldstændig sat til med støv og lort.
Nu er den rengjort og fin og med ny kæde, jeg har haft den med i skoven og den kører helt fint, dejlig gammel maskine sådan en, jeg har altid godt kunnet lide motoren på dem, det er en rigtig sejtrækker.
Men den har en kedelig vane med at dryppe kædeolie, det står stille og roligt og siver ud af tanken..?...jeg har haft sværest af og rengjort spændeflader osv. og også prøvet at skrue justere skruen til olien helt i efter brug, men den gør det alligevel ?...tidligere ejer siger at det har den altid gjort..?
Mine stihl save sviner ikke med olie, måske det bare er et Sachs Dolmar problem ?
Nogen af kædesavseksperterne herinde der har nogen gode ide'er..?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nogle save gør det bare. Jeg har identiske save hvor en gør det og en anden ikke. Det er ikke unormalt at en sav gør sådan. Jeg tror at nogle save står og laver overtryk i olietanken og derfor sviner, men det er kun et gæt. Fakta er at nogle save bare siver med kædeolie.

 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

Tænkte det nok, jeg må bare lære at leve med det så..
Den har fået en oliebakke at stå i, ligesom man kender det fra gamle motorcykler
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis