Kuldebroisolering/ afbrydelse ved sammenknytning i vinduesfals

Hej Forum.
Mit hus er dobbelt mur med med tegl fra 1930. den måler ca 31/32med Hulmuren.
Men hvis vinduerne er trukket 5 cm tilbage og man skal fæstne karmen i murværket er jeg på den.
Vinduet skal skrues i karmtræet i falsen som måler 115mm en mursten måler 108 cm. Hvis vinduet trækkes 5 cm tllbage og jeg skærer ud til isolering i sammenmuringen til ca 30mm er det jo lige der jeg have karmskruerne ind. Vinduerne er typisk skruet i falsen "hvor man ikke kan se skruehovederne når det er lukket"
Ca 4 cm inde fra yderkanten.
Dvs 5 cm tilbagetrukket + 4 cm = 9cm og teglene er 10,8 dvs jeg skal bore i den lille stump på 2 cm

Hva gør man ?

Christian37
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan du ikke nå sat skrue skråt ind med en land karmskrue?

 


Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/50974' class='af-profile-link'>Chso01</a> på 17-04-2017 10:32
Hej Forum.
Mit hus er dobbelt mur med med tegl fra 1930. den måler ca 31/32med Hulmuren.
Men hvis vinduerne er trukket 5 cm tilbage og man skal fæstne karmen i murværket er jeg på den.
Vinduet skal skrues i karmtræet i falsen som måler 115mm en mursten måler 108 cm. Hvis vinduet trækkes 5 cm tllbage og jeg skærer ud til isolering i sammenmuringen til ca 30mm er det jo lige der jeg have karmskruerne ind. Vinduerne er typisk skruet i falsen "hvor man ikke kan se skruehovederne når det er lukket"
Ca 4 cm inde fra yderkanten.
Dvs 5 cm tilbagetrukket + 4 cm = 9cm og teglene er 10,8 dvs jeg skal bore i den lille stump på 2 cm

Hva gør man ?


Christian37
Jeg har lige taget et billede af vinduerne, det dog fra 1 salen.
Men gummilisten er i hjørnet.

Christian37
Og man kan ikke vippe gummilisten ud, skrue skruen i og så tilbage med gummilisten igen? Eller læsne den lokalt ved skruen.

Alternativt er det blevet meget populært at skumme et vindue i. Altså helt uden karmskruer. Jeg har indtil nu ikke hørt nogen der har haft problemer med dette.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis