Kan man mon skrue ned for lyden på min (Whirlpool)kogeplade?

Hejsa

Jeg har købt en induktionskogeplade, og er sådan set ret glad for den.. men den har en lydstyrke Som er ved at gøre mig skør..
Hver gang man trykker (touch) på en knap bipper kogeplade simpelthen så hidsigt, jeg kan slet ikke gennemskue hvorfor det skal være SÅ højt?
Spørgsmålet er nu, om man mon kan tilgå en form for service-menu, hvor man kan skrue ned? Alternativet er nok at skille den ad, og sætte en form for dæmper på højttaleren, men det er en ret ny kogeplade, som fortsat har garanti, så det vil jeg helst undgå..
Modellen er: Whirlpool ACM 816/BA

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan nok godt. Det er normalt en lille rund komponent, med et lille hul, der bipper højlydt. Man kan sætte et stykke tape over hullet, det dæmper en del. Måske kan du afbryde den helt.
Jeg har fjernet min beep-lyd fra mine kitchen aid produkter. Det er en lille ca. Ø10mm sort rund plastik dut, som jeg blot har brækket forsigtigt af.

Du kan prøve at skille det ad og tage et foto af elektronikker og poste det her, hvis du er i tvivl om hvad der er "højttaleren".

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for bud
Jeg kender godt de små højttalere, det var netop den jeg tænkte at "dæmpe".. men som nævnt er der fortsat garanti på kogepladen, så jeg ville jo helst undgå at skille den ad, endnu:-)

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis