Hvordan vibreres/stampes sand under isolering i et lille rum

Hey.

Er ved at renovere badeværelset som er på 6 m2. Når jeg nu er færdig med at grave ud og skal have lagt sand ud under styrolit'en hvordan kan jeg få det vibreret/stampet ordentligt..? Gulvet skulle jo nødigt sætte sig med tiden. 

Tænker om der findes en lille pladevibrator som kan slæbes ind i huset..? Eller hvad gør i andre..?

Henning

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har på et tidspunkt lejet en meget lille pladevibrator i xl, men stadig med benzinmotor, så der skal rigelig med udluftning.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for hurtigt svar..

Kan se jeg i nærheden kan leje en "jordloppe" så det bliver nok sådan en... :-)
Den Ville jeg ikke turde bruge indvendigt da den trykker/slår meget hårdt.... jeg ville personligt være lidt nervøs for at de tilstødende vægge slå revner.... normalt bruges den når man skal slå noget meget hårdt samme i stor dybde
Skrevet af mfrost på 15-04-2017 20:40
Den Ville jeg ikke turde bruge indvendigt da den trykker/slår meget hårdt.... jeg ville personligt være lidt nervøs for at de tilstødende vægge slå revner.... normalt bruges den når man skal slå noget meget hårdt samme i stor dybde

 

Det er sådan en her. Det er da en pladevibrator..?

https://www.google.dk/search?q=Wacker+BS+500&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwivwOCej6fTAhXDDSwKHYw1Ae0Q_AUIBigB&biw=1396&bih=690#imgrc=ep09rrVPxsI1vM:

 

 

Annonce
En jordloppe er en fantastiskm

Søren O
En jordloppe er en fantastisk maskine, men indendørs i et så lille rum er det ikke godt. Man skal virkelig holde fast i maskinen, den er ret voldsom.
Jeg er dog ret overrasket over hvor lidt den trykker "sideværts". Jeg skulle banke sand op over en tank, hvor rørføringer ikke var færdig. Der var opstillet en træforskalling laved i 100 x 19 mm. brædder. Karmmål 90 x 90 cm. Selv om sandet blev banket ret hårdt op, gav brædderne sig kun omkring 1 cm. på midten.
I dit tilfælde ville jeg nok forsøge at finde en el-nedbrydningshammer med en "elefantfod" i stedet for mejslen. Det må kunne lejes.

Søren O

Jeg har en hjemmelavet håndstamper, som ligner den på billedet, den er af jern og ret tung.

Har man tålmodighed kan den faktisk stampe ret hårdt...

 


Vi prøver igen, i morgen --
En Walker bs 500 som du referer til er IKKE en pladevibrator.....den er beregnet til at trykke sand og jord meget hårdt sammen, bruger du den på f.eks fliser som motoriseret brolæggerjomfru som du siger så vil den pulverisere samtlige fliser....... den er IKKE egnet til dette formål

Det er allerbedst at danse en tur med den jomfru, som Je_ns har et billede af eller noget lignende. Jeg har lige færdiggjort bad og baggang der brugte jeg grus/nøddesten, de er kapilarbrydende og falder sammen af sig selv.

Du skal under ingen omstændigheder ned med en jordloppe eller andefod som vi kalder dem.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis