Whirlpool indbygningsovn tænde ikke

Hej.
Jeg har en Wirlpool indbygningsovn 6 sense, hvor lige pludslig er den holdt op med at virke. Intet virke på den.
Både mig og min elktrikker ven fik tjekket om den får den strøm den skulle have og det gøre den.
Men selve ovnen er helt død, selv om den er lige blevet 3 år gammel.
Tror i at der er en sikring på selve ovnen som jeg kan skifte?

Mvh.
A.J.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kunne være styringen, der er gået sig en tur.

Du bliver nødt til at skille ovnen ad for at måle, om der er spænding på powerunitten


fase

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/51322' class='af-profile-link'>A.J.</a> på 13-04-2017 15:05
Hej.
Jeg har en Wirlpool indbygningsovn 6 sense, hvor lige pludslig er den holdt op med at virke. Intet virke på den.
Både mig og min elktrikker ven fik tjekket om den får den strøm den skulle have og det gøre den.
Men selve ovnen er helt død, selv om den er lige blevet 3 år gammel.
Tror i at der er en sikring på selve ovnen som jeg kan skifte?

Mvh.
A.J.

Jeg kender ikke printet eller ovnen for den sags skyld. Men den runde med den røde knop der sidder på en lille metal flap er en sikring- Det er er overophednings sikring, og der skal der være gennemgang i. Du kan enten måle den med ohm meter ( ca. 0 ohm ) eller simpelt hen sætte en lille ledning fast under spadeklemmer i begge sider så du kortslutter den. Så kan du se om der så kommer liv i ovnen. Det er kun en test opstilling du skal naturligvis have fat i en ny eller måske genindkoble den med den røde knap hvis du ser at det er den der er afbrudt. Husk at afbryde strømmen når du piller.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Den sikring, som elmand nævner, er en Klixon termosikring, som normalt ikke kan genindkobles, men forsøg det ved at trykke på den røde knap. Ellers er der kun udskiftning tilbage.

fase
Annonce
Tusind tak fordi i prøver at hjælpe.
Jeg tænkte på hvis det er den overophedning sikring der røg i ovnen, skulle skærmen eller ovn lampen ikke tændes i det mindste?
Igår da jeg testede den kunne jeg kun hæve i den rød knop og ikke trykke?
Det er ikke sikkert, at skærmen eller ovnlampen tænder. Har du prøvet at kortslutte sikringen, for at få fundet ud af om den er afbrudt. Det er den eneste måde ar finde ud af om den er udkoblet. Hvis du har et universalinstrument, kan du måle om der spænding over de to klemmer. Er der det, er sikringen defekt og skal skiftes.

fase
Nu har jeg kortsluttet sikring ved at trække et ledning fra den ene side og til den anden, og der er ingen ændring :-(
ØV så var det ikke den lette løsning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis